آمار 9 ماهه کشف کالاهای قاچاق در استان تهران اعلام شد

آمار 9 ماهه کشف کالاهای قاچاق در استان تهران اعلام شد

رییس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران آخرین آمار کشفیات قاچاق در حوزه‌های مختلف آرایشی و بهداشتی، خوراکی، البسه خارجی و تلفن همراه را اعلام کرده و از آغاز عملیات امحای 240 هزار تن انواع سیگار خارجی قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر پوراحمدنژاد با بیان اینکه در 9 ماهه امسال حدود 703 هزار قلم کالای آرایشی و بهداشتی یا خوراکی در استان تهران کشف شده است گفت: این اقلام به هیچ وجه قابلیت مصرف ندارد و امحا خواهد شد.

وی افزود: همچنین حدود 9 میلیون دز داروی خارجی فاقد وجاهت قانونی کشف کردیم و در فاز دوم نیز در زمینه البسه خارجی به ویژه البسه خارجی دست دوم مکشوفاتی داشتیم که به واسطه استعلام وزارت بهداشت قالب آن‌ها حتی در بهترین شرایط شست‌وشو بیماری‌های پوستی ایجاد می‌کنند.

پوراحمد نژاد در عین حال بیان کرد: طرحی را با اتحادیه مربوطه و سازمان حمایت اجرایی می کنیم که مقادیر بسیار زیادی از این کالاها حتی قبل از ورود و حین توزیع جمع آوری شود و از مردم درخواست می‌کنیم که از خرید البسه خارج از واحدهای صنفی اجتناب کنند.

وی افزود: در 9 ماهه امسال 27 تن کشفیات البسه دسته دوم داشتیم و در حوزه البسه خارجی قاچاق نیز 273 تن کشف شد.

رییس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به آمار قاچاق در حوزه تلفن همراه نیز عنوان کرد: عملا واردات این کالا خیلی گسترده است و معادل 30 هزار گوشی تلفن همراه در استان تهران کشف و ضبط کردیم که البته امیدواریم با اجرای طرح رجیستر کردن گوشی کم کم مقوله قاچاق در این حوزه از بین برود.

پوراحمدنژاد با بیان اینکه فضا را برای پذیرش قاچاق در استان تهران ناامن کرده‌ایم، با اشاره به موضوع قاچاق در حوزه سیگار تاکید کرد: معادل 240 هزار تن انواع سیگار خارجی قاچاق از سال 1384 تا 1392 در انبارها تجمیع شده بود که ستاد تصمیم گرفت با توجه به اینکه آن‌ها قابلیت مصرف ندارند، سوزانده شود و دستورالعمل این موضوع نیز صادر شد. البته تمام آن‌ها تاریخ انقضایشان تا سال 2013 به پایان رسیده بود.

وی با تاکید بر اینکه نحوه امحا باید به گونه‌ای باشد که آثار مخرب زیست محیطی نداشته باشد افزود: عملیات امحای آن‌ها آغاز شده و ادامه دارد و روزانه دو تریلی سیگار به محل امحا منتقل می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران تاکید کرد: هرچند ارزش ریالی این کالاها بالا بود، اما تدبیر دولت بر این بود که جامعه را به خطر نینداخته و اصولا نباید کالای قاچاق به چرخه مصرف بازگردد.

وی همچنین با اشاره به توتون اظهار کرد: توتون دو سال قابلیت مصرف دارد و با توجه به اسانس‌های طعم دهنده‌ای که به آن اضافه می‌شود، فسادپذیری آن افزایش می‌یابد.

وی بدترین نوع قاچاق را قاچاقی دانست که سلامت جامعه را هدف قرار دهد.

او همچنین اظهار کرد: موضوع قاچاق در تهران با سایر استان‌ها متفاوت است. متاسفانه استان تهران در قالب کالاهای قاچاق به عنوان مقصد محسوب می‌شود.

پوراحمدنژاد با تاکید بر اینکه قانون قاچاق بسیار سخت‌گیرانه است افزود: یکی از اقدامات مهم ما رصد ناوگان حمل و نقل کالا به استان تهران است و با دوربین‌های مستقر در سطح جاده، محموله‌ها و تعیین مبدا و مقصد آن‌ها یا قانونی و غیرقانونی بودن آن ها بررسی‌ می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا