معاون وزیر امور خارجه:

تمام آنچه که قرار بود در اراک انجام شود، در حال اجراست

تمام آنچه که قرار بود در اراک انجام شود، در حال اجراست

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه رآکتور اراک با طراحی جدید نصب می‌شود گفت: بخشی از کار این رآکتور توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود و قرار است قلب جدیدی طراحی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجید تخت روانچی ظهر امروز در حاشیه نشست با اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و مدیران عامل 8 بانک کشور در جمع خبرنگاران در خصوص مشخص نبودن زمان اجرایی برجام اظهار کرد: پیش‌بینی اینکه روز مشخصی برای اجرای برجام مشخص شود بسیار دشوار است و اقداماتی که به دنبال توافق هسته‌ای باید انجام بدهیم زمانبر است. 

وی افزود: امیدواریم که در چند روز آینده اجرای برجام موفق شود. در این ارتباط کار طرف مقابل ما راحت‌تر بود زیرا می‌دانست که به محض اعلام آژانس باید تعهدات خود را عملی و تحریم‌ها را بردارد. 

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: یکی از تعهدات ما این است که رآکتور اراک نوسازی شود، تمام آنچه که قرار بود در اراک انجام شود در حال اجراست. 

تخت‌روانچی گفت: بخشی از این کار در رآکتور اراک توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود و قرار است که رآکتور جدیدی طراحی و نصب شود.

وی گفت: در رآکتور اراک سندی میان ایران و کشورهای غربی به امضا رسیده که آن مبنای کار قرار می‌گیرد و سهم هر کشور مشخص است.

معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: از طرف ما اعلام شده که نباید عملی برخلاف توافق انجام شود و چنانچه نقض فاحشی در توافق ایجاد شود مکانیزم‌های لحاظ شده در توافق را فعال می‌کنیم.

*  سیاست ایران تعامل سازنده با دنیا و همسایگان است

تخت روانچی در ارتباط با مصوبه اخیر کنگره آمریکا در خصوص ایجاد محدودیت در صدور ویزای افرادی که به ایران سفر کنند، گفت:‌وزیر خارجه امریکا اعلام کرده است که این مصوبه در بودجه سالانه مطرح شده است و اجرای آن به گونه‌ای خواهد بود که خلاف برجام نباشد.  

وی ادامه داد: سیاست دولت تعامل سازنده با جهان بویژه همسایگان است که این تعامل در چارچوب اصول تعیین شده خواهد بود. 

معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: کار اقتصادی با کشورهای مختلف برای ما اهمیت دارد اما رعایت اصول برای ما مهمتر است. 

تخت‌روانچی در پایان گفت: رویکرد دولت ایران دشمنانی دارد که اکنون نمونه آن در منطقه و کنگره آمریکا قابل مشاهده است و ما باید هوشیارانه تحرکات دشمنان را رصد کنیم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا