امضای یادداشت تفاهم وزیران اقتصادی ایران و اسلوونی

علاقه شرکت های اسلوونی برای سرمایه گذاری دربخش کشاورزی و لوازم خانگی ایران

علاقه شرکت های اسلوونی برای سرمایه گذاری دربخش کشاورزی و لوازم خانگی ایران

تهران- ایرنا- وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی گفت: شرکت های صنعتی این کشور آمادگی دارند در بخش های تولیدی از جمله لوازم خانگی و کشاورزی در ایران سرمایه گذاری کنند.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا) وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی امروز(دوشنبه) در دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان، به همراهی هیاتی متشکل از مدیران صنایع و شرکت های اسلوونی اشاره کرد و گفت: شرکت های اسلوونی در زمینه های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و گردشگری توانمندی های خوبی دارند.
«ازدراوکو پوچیوالشک» افزود: زمینه برای این شرکت ها با توجه به رفع تحریم ها و توافق هسته ای، برای همکاری های با شرکت های ایرانی فراهم شده است.
وی یادآوردشد: ساختار اقتصاد اسلوونی صنعتی است؛ 75 درصد از تولید ناخالص داخلی به صادرات متکی و دستیابی به بازارهای جدید همواره برای اقتصاد اسلوونی اهمیت بسیاری دارد.
این مقام اسلوونی، از شرکت «گرونیه» که هشتمین تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی در اتحادیه اروپاست به عنوان یکی از شرکت های علاقمند به همکاری با ایران نام برد و افزود: این شرکت بررسی برای تولید محصولات خود در ایران را آغاز کرده است؛ با توجه به توافق هسته ای اخیر، سایر شرکت های اسلوونی نیز آمادگی تولید محصولات خود در ایران را دارند.
مدیرعامل شرکت گرونیه نیز در این نشست از علاقمندی کارخانجات تولید لوازم خانگی این کشور برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد.

** طیب نیا: ایران بستر مناسبی برای توسعه روابط تجاری آسیا و اروپاست
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز در دیدار گفت: تحریم موجب شد که در سال های اخیر حجم مبادلات تجاری بین ایران و اسلوونی به یک سوم کاهش یابد، اما با رفع تحریم ها زمینه برای تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور بیش از گذشته فراهم خواهد شد.
علی طیب نیا به روابط مطلوب سیاسی دو کشور در سال های متمادی اشاره کرد و افزود: باوجود مناسبات مثبت و سازنده سیاسی بین دو کشور، حجم روابط اقتصادی و تجاری در حد قابل توجه و مناسب قرار ندارد و با توجه به اجرایی شدن برجام از هفته آینده و رفع تحریم ها، باید در زمینه تقویت مناسبات اقتصادی تلاش کنیم.
وی، از عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با همه کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی در دوران پسا تحریم خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه دو کشور ایران و اسلوونی در آسیا و اروپا، می توانیم بستر مناسبی برای توسعه روابط تجاری بین دو قاره ایجاد کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان جمعیت 80 میلیونی ایران و دسترسی به بازار 400 میلیون نفری منطقه را از مزایای اقتصادی و تجاری ایران نام برد که سرمایه گذاران اسلوونی می توانند با استفاده از آن و برای تولید کالاها و محصولات خود بهره مند شوند.
در پایان این دیدار، یادداشت تفاهم همکاری های اقتصادی در زمینه های «طرح شناسایی راهکارها و پیشنهادها برای توسعه همکاری ها برای ارتقای سطح همکاری ها بین فعالان اقتصادی، تبادل اطلاعات در زمینه قوانین موجود اقتصادی و شناسایی و رفع مشکلات فراروی همکاری های اقتصادی دو کشور» توسط دو وزیر امضاء شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا