مونتاژ خودروهای فاو چین در پاکستان

مونتاژ خودروهای فاو چین در پاکستان

گروه فاو چین که شریک فولکس واگن است، قصد دارد برای بهره برداری از تقاضای رو به رشد، مونتاژ خودرو در پاکستان را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، هلال خان افریدی، مدیرعامل شرکت الحج فاو موتورز در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اظهار کرد: این شرکت که مونتاژ هاچ بک V2 را از اواخر امسال آغاز می‌کند، فروش 10 هزار خودرو شامل ون، خودروی سواری و وانت در سال 2018 را هدف دارد.

این شرکت سرمایه گذاری گروه فاو چین در پاکستان است که فروش V2 را از ژانویه سال گذشته آغاز کرد.

شرکت الحج فاو سال گذشته حدود 3400 ون و پیکاپ و 535 خودروی مونتاژ داخلی فروخت. این شرکت قصد دارد یک میلیارد روپیه (9.5 میلیون دلار) برای مونتاژ خودرو در پاکستان سرمایه گذاری کند.

فاو نخستین خودروسازی است که در یک دهه اخیر مونتاژ خودرو در پاکستان را آغاز می‌کند. اکنون که دولت پاکستان مقابله با کمبود برق و تروریسم را در دستور کار خود قرار داده، اقتصاد این کشور روند رشد سریعتری از سال 2008 پیدا کرده است. شی جین پینگ، رییس جمهور چین 45 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پاکستان را وعده داده که دورنمای توسعه اقتصادی این کشور را تقویت کرده است.

طبق گزارش وزارت دارایی پاکستان، اقتصاد این کشور تا ژوئن سال جاری میلادی 5.5 درصد توسعه خواهد یافت. آمار انجمن تولیدکنندگان خودروی پاکستان نشان می‌دهد فروش خودرو در این کشور در نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد افزایش یافت و به 15724 دستگاه رسید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا