مدیرعامل بانک سپه:

هزینه‌های عملیاتی در سیستم بانکی باید کاهش یابد

هزینه‌های عملیاتی در سیستم بانکی باید کاهش یابد

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به ضرورت کاهش ریسک نقدینگی در نظام بانکی، خواستار تلاش مضاعف بانکها و هماهنگی بیشتر آنها برای کاهش هزینه تجهیز منابع شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در نخستین گردهمایی آموزشی بازاریابی حرفه ای ضمن بیان این مطلب، افزود: عدم رعایت اصل تطابق سررسید سپرده ها و تسهیلات، موجب افزایش ریسک نقدینگی در نظام بانکی کشور می شود و برای کاهش این ریسک باید زمان ماندگاری سپرده ها افزایش یابد.
وی یکی از عوامل اصلی بازدارنده کاهش نرخ سود سپرده را نگرانی از خروج منابع بانک و بروز ریسک نقدینگی عنوان کرد و افزود: بالا بودن هزینه های عملیاتی بانک بر کاهش نرخ سود تسهیلات اثرگذار است.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه ادامه داد: در وضعیت فعلی، رقابت بین بانکها موجب جذب سپرده های کوتاه مدت و روز شمار شده است که بدلیل عدم پایداری این نوع سپرده ها در ترازنامه بانکها، برنامه ریزی برای اعطای تسهیلات بلند مدت به فعالان اقتصادی را متاثرکرده است.
وی گفت: عدم توازن هزینه تجهیز منابع با درآمد تسهیلات اعطایی موجب کاهش میزان سودآوری در صنعت بانکداری شده است. برای حفظ استحکام ترازنامه بانک و کمک به سودآوری آن، باید ضمن تقویت درآمدهای غیرمشاعی، آزاد کردن دارایی های راکد از طریق فروش و واگذاری به صورت جدی دنبال کنیم.
مدیرعامل بانک سپه در خصوص علل سودآوری بالای بانکها در دهه های 60 و 70 اظهار داشت: تأمین منابع بانک با نرخ هایی در دامنه پایین و اعطای تسهیلات با نرخ بالاتر باعث سودآوری بانک ها در آن زمان شده بود.
چقازردی در این باره تصریح کرد: ایجاد بانکهای خصوصی جدید در برخی موارد، نظیر؛ عملیاتی کردن اصول و مفاهیم بازاریابی، ایجاد شعب مدرن، مشتری مداری و همچنین استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات الکترونیک مؤثر بود.
رئیس هیأت مدیره بانک به قدمت بانک سپه در ارائه خدمات و محصولات جدید و همچنین اقدامات اخیر این بانک در حوزه های مختلف از جمله خدمات الکترونیک اشاره کرد و از راه اندازی محصولات جدید در این حوزه طی ماههای آینده خبر داد.
وی افزود: محصولات و طرحهای جدید بانک سپه در حوزه های اعتباری، مالی و فروش اموال مازاد، با استقبال مشتریان مواجه خواهد شد.
انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا