مدیر ارتباطات اداره بین الملل بانک مرکزی اعلام کرد:

برقراری سوئیفت دو هفته پس از اجرای برجام/اعلام آمادگی بانک های بزرگ جهان برای حضور در ایران

برقراری سوئیفت دو هفته پس از اجرای برجام/اعلام آمادگی بانک های بزرگ جهان برای حضور در ایران

تهران- ایرنا- مدیر ارتباطات اداره بین الملل بانک مرکزی گفت: بانک های خصوصی غیرتحریمی در حال حاضر از خدمات سوئیفت برخوردارند و بقیه نیز کمتر از دو هفته بعد از اجرای برجام از این خدمات برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حسن یعقوبی امروز (دوشنبه) در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با مدیران عامل بانک ها و معاون اورپا و آمریکای وزیر امور خارجه، افزود: با اجرای برجام، ما بعنوان عضو جدید سوئیفت مطرح می شویم و فرایند الحاق مجدد مطرح خواهد شد.
وی اظهارداشت:براساس برجام، موانع پیش روی استفاده از خدمات بین بانکی از جمله سوئیفت، میسر می شود؛ بنابراین دو هفته پس از آغاز اجرای برجام، سوئیفت برقرار می شود.
یعقوبی درمورد زمان ورود به سوئیفت نیز گفت: ما نمی گوییم امروز که برجام اجرا شد فردا سوئیفت برقرار می شود، بلکه بانک مرکزی از روز اجرایی شدن برجام اقدام کرده و در دو هفته موضوع به نتیجه خواهد رسید.
وی تصریح کرد: تاکنون بانک های زیادی برای همکاری با ایران ابراز علاقه کرده اند؛ بانک آی.سی.بی.سی(ICBC) که یکی از بزرگترین بانک های جهان است تا بانک های در سطح متوسط ، برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر ارتباطات اداره بین الملل بانک مرکزی گفت: در حوزه فاینانس و عملیات خزانه داری نیز کار را آغاز کرده ایم که با توجه به مذاکرات انجام شده، بانک مسقط برای گشایش اعتبار اسنادی 200 تا 250 میلیون دلار اعلام آمادگی کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا