رئیس جمهوری عسلویه را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس جمهوری عسلویه را به مقصد تهران ترک کرد

بوشهر-ایرنا- رئیس جمهوری که صبح روز دوشنبه به منظور افتتاح رسمی فازهای 15 و16 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی به بندر عسلویه در جنوب استان بوشهر سفر کرده بود دقایقی پیش فرودگاه این بندر را به مقصد تهران ترک کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی در این سفر از بخش های مختلف فازهای 15 و 16که به عنوان ایرانی ترین پروژه پارس جنوبی دیدن کرد.
رونمایی از لوح یادبود فازهای 15 و 16، سخنرانی درآیین افتتاح و نشست با مدیران ارشد صنعت نفت و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از دیگر برنامه های سفر یکروزه رئیس جمهوری به عسلویه بود.
در این سفر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مسعود نیلی مشاور رئیس جمهوری در امور اقتصادی و حسام الدین آشنا مشاور امور فرهنگی رئیس جمهوری وی را همراهی کردند.
رئیس جمهوری در فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه از سوی وزیر و معاونان وزارت و مدیران ارشد صنعت نفت، استاندار بوشهر و مسئولان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مدیران استانی و محلی مورد استقبال قرار گرفت.
هدف از توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی، تولید روزانه ٥٦,٦ میلیون مترمکعب گاز طبیعی ، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی ،٤٠٠ تن گوگرد و تولید سالانه ١.٠٥ میلیون تن گاز مایع 'LPG' (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی است؛ با افتتاح این فازها پس از ٩ سال، روزانه ٢٠ میلیون دلار به درآمد ارزی کشور اضافه می شود.
شهرستان عسلویه در 285 کیلومتری جنوب بوشهر وقع است و طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در این شهرستان در دست اجراست. ک/2
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا