ربیعی :

مستمری بگیران تامین اجتماعی برای دریافت کارت خرید کالا ثبت نام کنند

مستمری بگیران تامین اجتماعی برای دریافت کارت خرید کالا ثبت نام کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : مستمری بگیران تامین اجتماعی برای دریافت کارت های خرید کالا باید در سایت رفاهی این وزارتخانه ثبت نام کنند .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا - علی ربیعی روز دوشنبه در حاشیه همایش تعاونی های مسکن در گفت وگو با خبرنگاران افزود: کارت های خرید کالا یکی از برنامه های مهم دولت برای تحریک بازار و خروج از رکود اقتصادی است و بدین ترتیب گروه های اجتماعی می توانند با استفاده از این کارت ها، کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.
وی گفت: براساس این طرح، نخستین گروه دریافت کنندگان کارتهای مزبور ،بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ، و پس از آن از هفته آینده بازنشستگان کشور می توانند در این طرح ثبت نام کنند و سپس کارکنان دولت ، کارگران و به تدریج همه اقشار مختلف مردم از این کارت ها برخوردار خواهند شد.
به گفته ربیعی ، مطابق برنامه ریزی های انجام شده ،مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا میزان چهار برابر مستمری خود ،می توانند از این کارت ها استفاده کنند و پس از ثبت نام در سایت وزارت تعاون با مراجعه به بانک خود نسبت به دریافت کارت خرید کالا اقدام خواهند کرد.
وی گفت: سود تسهیلات این کارت ها 12 درصد تعیین شده ، اما افرادی که بتوانند تا دو ماه مبلغ خرید خود را واریز کنند، از پرداخت سود 12 درصدی معاف خواهند شد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد : افرادی که حقوق بگیر نیستند ، در این طرح ، یارانه آنها بابت تضمین بازپرداخت اقساط آنها محسوب می شود ، زیرا در این طرح تضمین بازپرداخت اقساط کارت های خرید کالا بسیار مورد توجه قرار دارد.
وی گفت: همزمان با اجرای این طرح، کارت دیگری نیز توسط دولت در اختیار گروه های دیگر اجتماع قرار می گیرند تا با سود 12 درصدی گروه های هدف از جمله کارکنان دولت و زوج های جوان ،بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های بزرگ و نمایندگی کالاهای اساسی خریداری کنند.
ربیعی افزود: براساس طرح دولت، 40 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده تا بتدریج گروه های اجتماعی بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی پیرامون عملکرد تعاونیهای مسکن هم گفت: تعاونی ها در زمینه قیمت تمام شده مسکن بسیار خوب عمل کرده اند و مکان یابی ها آنها نیز بسیار مناسب بوده است.
عضو هیات وزیران دولت یازدهم اظهار داشت: تاکنون تعاونی های مسکن یک میلیون و 250 هزار دستگاه واحد مسکونی را به افراد واگذار کرده اند که ارزش آن معادل 2000 هزار میلیارد ریال (200 هزار میلیارد تومان ) است.
وی گفت: برخی از تعاونی های مسکن مشکلاتی داشته اند که نتوانستند در زمان مقرر کار خود را به پایان برسانند، بنابراین وزارت تعاون، با اجرای برنامه های دقیقی از جمله بازرسی و کنترل حساب های مالی آنها درصدد است با استفاده از ابزارهای قانونی نظارت های خود را بر تعاونی های مسکن بیشتر کند.
اواخر مهرماه رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشستی از طرح های ویژه دولت برای اجرای بسته تسریع رونق اقتصادی خبر دادند و در واقع سه سیاست وام 250 میلیون ریالی خودرو برای فروش 110 هزار دستگاه، کارتهای اعتباری 100 میلیون ریالی برای خرید کالا و همچنین وام کالاهای واسطه ای را رونمایی کردند .
طرح خروج از رکود در واقع در قالب سه سیاست اعتباری بانک مرکزی به مورد اجرا گذاشته می شود ، پس از اجرای وام 250 میلیون ریالی خودرو که هزینه ای حدود 25 هزار میلیارد ریال در برداشت ، اکنون مرحله خرید کالا با کارتهای اعتباری است .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا