رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران:

ایران امن ترین کشور برای گردشگران است/ رشد ۱۲ درصدی ورود گردشگر

ایران امن ترین کشور برای گردشگران است/ رشد ۱۲ درصدی ورود گردشگر

گرگان - رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران از کشور ایران به عنوان امن ترین کشور برای گردشگران نام برد و از رشد ۱۲ درصد ورود گردشگر به کشور خبر داد.

احمد اصغری ظهر دوشنبه در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد فرهنگ، هنر و ورزش که در اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، ایران را امن ترین کشور برای گردشگران معرفی کرد و گفت: باوجود تحریم ها و محدودیت هایی که برای جذب گردشگر وجود دارد، ایران برای گردشگران کشور امنی است.

اصغری با بیان اینکه با سازمان میراث فرهنگی نهایت همکاری را داریم، خاطرنشان کرد: دولت در همه زمینه ها نقشه راه کشور است و بخش خصوصی با دولت باید تعامل سازنده داشته باشد.

وی درباره سیاست های کمیسیون گفت: این کمیسیون تنها به گردشگری اختصاص ندارد و باید به مسائل اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش نیز بپردازیم که کار دشواری است.

وی ضمن بیان اینکه با ۱۶۰ کشور مراودات ویزایی داریم، اظهار کرد: در هر کشوری دو رایزن اقتصادی داریم که یکی از سوی وزارت امور خارجه و دیگری از سوی سازمان توسعه و تجارت انتخاب می شوند و با همدیگر همسویی ندارند و این موضوع را به آقای قشقاوی (معاون وزیر امور خارجه) مطرح کردم.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در ادامه به لایحه ضد ایرانی کنگره امریکا درباره گردشگری اشاره کرد و افزود: لایحه ای که در کنگره امریکا به ثبت رسید یک شیطنت بود و به اعتقاد من امریکا در این باره بلوف زده و نمی تواند چنین اقدامی انجام دهد زیرا منافع خودش نیز به خطر می افتد.

اصغری به رشد ورود گردشگر به کشور اشاره و اظهار کرد: ورود گردشگران به ایران رشد ۱۲ درصدی داشته که بین ۵۰ تا ۵۵ درصد آنها برای زیارت به ایران می آیند و متاسفانه در برخی شهرها امکانات بهداشتی محدودی وجود دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۷۰ درصد گردشگران بین المللی از ۱۵ کشور بازدید می کنند و سایر کشورها برای ۳۰ درصد گردشگر باقی مانده تلاش می کنند که ایران جزو دسته اول است.

وی در پایان از ضرورت علمی شدن صنعت گردشگری سخن گفت و بیان کرد: موضوع گردشگری باید در سطح کلان دیده شود و توریست را باید به خوبی تعریف کنیم و صنعت گردشگری را به سوی علمی شدن سوق دهیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا