وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اقتصاد با یک پسوند مقاومتی نمی‌شود

اقتصاد با یک پسوند مقاومتی نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی فقط با اضافه شدن یک پسوند به نام برنامه ها محقق نمی‌شود، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند به تحول هستیم که در گام نخست این تحول باید در مسئولین ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در پنل تخصصی با اشاره به بدهی‌های دولت اظهار داشت: صدا و سیما در گزارشی نشان می‌داد که این بدهی‌ها در دو ساله عمر دولت یازدهم ایجاد شده است در حالی که این یک میراث از دولت گذشته است و بدهی‌ها ربطی به این دو سال ندارد. 

وی در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلان آن برای مقاوم‌سازی اقتصاد است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر روی سیاست‌ها بحث و کار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برخلاف هدفی که اقتصاد مقاومتی دارد برخی آن را اقتصاد سختگیرانه عنوان می‌کنند در حالی که بسیاری از اقتصاددان‌های دولت و دانشگاهیان روی این سیاست‌ها کار کردند که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که به دنبال تحول در نظام اقتصادی است. 

واعظی تاکید کرد: برای تحول در اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیاز به تحول در مجریان و مسئولین کشور هستیم و هر زمان که یک سیاست اقتصادی ابلاغ می‌شد مسئولین همان کارهای گذشته را انجام می‌دادند و فقط یک پسوند نیز اضافه می‌کردند. 

این عضو کابینه دولت یازدهم اضافه کرد: 5 اصل عدالت‌بنیان، اقتصاد مردمی، درونزا و برونگرا و دانش‌بنیان از اصل‌هایی است که در اقتصاد مقاومتی مورد توجه است. 

واعظی ادادمه داد: باید سیاست خارجی به گونه‌ای باشد که به اقتصاد و روابط آن و اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کند زیرا اگر به ملزومات اقتصاد مقاومتی توجه نکنیم این سیاست‌ها یک انشای قشنگ است و قابل اجرا نخواهد بود. 

وی با بیان اینکه باید اقتصاد کشور را مقاوم کنیم، بیان کرد: نیازمند برقراری روابط خارجی هستیم و این روابط باید به توسعه اقتصادی کمک کند و الزامات فراهم شود. 

عضو کابینه دولت یازدهم جذب تکنولوژی و سرمایه خارجی را از مهمترین هدف‌های روابط خارجی عنوان کرد و گفت: باید با روابط خارجی این فضا برای کشور ایجاد شود تا بتوانیم بازارهایی برای خود به وجود آوریم. زیرا شرکت‌ها نیازمندند تا محصول‌شان در بازار عرضه شود.

واعظی با تاکید بر اینکه دولت باید تصدیگری خود را کم کند، گفت: اگر این اقدام رخ بدهد نمی‌توان انتظار اقتصاد مردمی و بخش خصوصی توانمند را داشت. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش بانکها در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: نظام بانکی باید در جهت فعال شدن اقتصاد قدم بردارد و بانکها باید از بخش خصوصی حمایت کنند و این بخش اگر از سوی بانک حمایت نشود نمی‌توانیم وارد بخش خصوصی پویا و فعال باشیم. 

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا