فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص):

۹ اَبَر پروژه‌ قرارگاه خاتم سپاه به‌شرط حمایت دولت کمتر از دو سال به اتمام می‌رسد

۹ اَبَر پروژه‌ قرارگاه خاتم سپاه به‌شرط حمایت دولت کمتر از دو سال به اتمام می‌رسد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: ۹ ابر پروژه‌ در دست اجرای قرارگاه خاتم سپاه در صورت همراهی دولت، کمتر از دو سال به اتمام می‌رسد که صرفه‌جویی ۴۰ میلیارد دلاری را برای کشور خواهد داشت.

از عسلویه، عبادالله عبداللهی صبح امروز در مراسم افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در عسلویه با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) جایگاه مهمی در دست‌یابی به تکنولوژی ساخت و راه‌اندازی پروژه‌های متعدد نفتی و گازی دارد اظهار داشت: این قرارگاه با اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه نفت و گاز توانسته جایگاه مناسبی از نظر فنی و اجرایی در این حوزه استراتژیک کشور کسب کند.

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با حضور در عرصه صنعت نفت و گازتوانمندی بالای خود را در این حوزه نشان داد تصریح کرد: فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نخستین پالایشگاهی است که تمام مراحل آن در زمان افتتاح در بهره‌برداری کامل قرار دارد که این مهم در منطقه پارس جنوبی بی‌سابقه است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)  با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبرمعظم انقلاب اسلامی در فازهای 15 و 16 محقق شده تصریح کرد: این قرارگاه با استفاده از تجهیزات مدرن و با بهره‌مندی از نیروی انسانی متعهد و متخصص توانسته سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این حوزه محقق کند که یک افتخار برای این بخش مهم و استراتژیک است.

عبداللهی با بیان اینکه قرارگاه خاتم با این توانمندی که در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از خود نشان داد جایگزین شرکت‌های بزرگ بین‌المللی شده است تصریح کرد: این قرارگاه با اجرای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در شرایط تحریم توانست جایگزین مناسبی برای شرکت‌های بزرگ بین‌المللی درعرصه نفت و گاز و پتروشیمی شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای موفق فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در بستر تحریم ظالمانه غرب علیه ملت ایران گفت: اجرای این فازها بدون هیچگونه وابستگی به مهندسان و متخصصان خارجی و با تکیه کامل بر توان داخلی از مصادیق توانمندی و حضور موفق قرارگاه در این عرصه است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه این قرارگاه نقش مهمی در اجرای فاز‌های 15 و 16 پارس جنوبی داشته است، بیان کرد: تاکنون 16 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب گاز از 2 فاز 15 و 16 وارد شبکه سراسری گاز شده و این در حالی است که 15 میلیارد بشکه میعانات گازی از این از این 2 فاز استحصال شده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه در ساخت فاز‌های 15 و 16 پارس جنوبی 125 میلیون نفر ساعت کار شده است، افزود: اکنون توانمندی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در اجرای پروژه‌های مختلف به گونه‌ای است که هیچ نیازی به نیروهای خارجی نداریم.

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه پروژه‌های 9 گانه در صنعت نفت را در دست اجرا دارد، افزود: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلاری در حال اجراست که پیشرفت 85 درصدی دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تأکید کرد: اگر 2.2 میلیارد دلار به این پروژه‌ها تزریق شود سالانه 40 میلیارد دلار عاید کشور می‌شود.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا