معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نیم میلیون واحد مسکونی مازاد در کشور وجود دارد

نیم میلیون واحد مسکونی مازاد در کشور وجود دارد

معاون تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حدود نیم میلیون واحد مسکونی اضافه در کشور وجود دارد گفت:قیمت زمین در بازه زمانی سال۷۱تا۹۲ حدود۱۲۹ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید حمید کلانتری، معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با حضور در همایش تعاونی‌های مسکن با بیان اینکه در فاصله زمانی سال 71تا92 قیمت زمین 129 برابر شده  است گفت:این در حالی است که قیمت آپارتمان 87 برابر شده و ارزش افزوده مسکن زیاد شده است.

 وی بیان کرد: در حالی که رشد سرمایه گذاری در کشور در 20سال گذشته 1.6 درصد افزایش یافته، میزان سرمایه گذاری در بخش مسکن چهار برابر شده است. در حالی که هم اکنون 21 میلیون خانوار در کشور وجود دارد،21میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور داریم و این نشان دهنده بیشتر بودن واحدهای مسکونی از تعداد خانوارهاست.

معاون تعاون وزیر کار ورفاه اجتماعی  از تخریب واحدهای مسکونی انتقاد کرد و گفت:در 10سال اخیر، تخریب واحدهای مسکونی 20 تا25ساله، 27 میلیارد دلار خسارت وارد  کرده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع 26 هزار تعاونی مسکن در کل کشور تشکیل شده که هم اکنون 14 هزار تعاونی به دلیل مسائل مختلف از جمله پایان پروژه های مسکن، فعالیتی ندارند اما 12 هزار تعاونی همچنان در حوزه مسکن به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود:از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون تعاونی‌های مسکن 2 میلیون و 700هزار واحد مسکن را در دست احداث قرار داده اند. از این میزان یک میلیون و 700هزار واحد مسکونی به اعضا تعاونی‌های مسکن تحویل شده و یک میلیون واحد دیگر در دست ساخت است.

 وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 21 میلیون خانوار در جامعه وجود دارد که حدود 21 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی داریم و تعدادی هم در حال ساخت است. این موضوع بیانگر این است که حدود نیم میلیون واحد مسکونی اضافه در کشوروجود دارد.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا