پس از استراحتی دو روزه؛

متغیرهای بورسی دسته جمعی بالا رفتند

متغیرهای بورسی دسته جمعی بالا رفتند

در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش یک میلیارد و 283میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 593 میلیارد در 64هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش یک میلیارد و 283میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 593 میلیارد در 64هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز شاخص کل بعد از استراحتی کوتاه مثبت شد. به این ترتیب که با رشدی 327 واحدی به رقم 62 هزار و 788 رسید.

همچنین در این روز سایر شاخص های بورس نیز رشد کردند. به این ترتیب که شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 258 و 544 واحد بالا رفتند. نمادهای مپنا، ایران خودرو، بانک تجارت، کشتیرانی، بانک صادرات و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نماد تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کرد.

همچنین در این روز گروه های خودرو، بانک ها و فنی مهندسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

همچنین پارس شهاب، سیمان دورود، بین المللی محصولات پارس، محورسازان ایران خودرو، آلومراد، رینگ سازی مشهد و ایران ترانسفو با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

در روزی که متغیرهای بورسی رشدی دسته جمعی را ثبت کردند، سهامداران ایران مرینوس، پتروشیمی شیراز، صنعتی آما، گروه صنعتی بوتان، گلتاش، قند مرودشت و شکر شاهرود شاهد بیشترین کاهش قیمت ها بودند.

همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، ماشین سازی اراک، قند قزوین، ایران ارقام، پارس خودرو، حق تقدم ایران خودرو و لیزینگ رایان سایپا با بیشترین تقاضا رو به رو بودند.

این در حالی بود که تهران شیمی، سیمان اصفهان، پتروشیمی جم، خوراک دام پارس، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، فولاد امیر کبیر کاشان و داروسازی زاگرس با طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

بیشترین حجم معاملات متعلق به معامله بلوکی بانک صادرات با حجم معاملات 174 میلیون سهمی بود. همچنین معامله بلوکی تیپیکو با معامله 199 میلیارد ریال  بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا