افت بورس‌های جهانی،‌ رشد طلا را تثبیت کرد

افت بورس‌های جهانی،‌ رشد طلا را تثبیت کرد

در حالی که فشار روی بازارهای آسیایی، سرمایه‌گذاری در طلا را به عنوان یک سپرده امن افزایش داده، طلا امروز با اندکی افزایش در نزدیکی بالاترین قیمت 9 هفته اخیر خود معامله شد.

به گزارش رویترز، پس از آنکه وال‌استریت بدترین هفته نخست سال خود در تاریخ را پشت سر گذاشت و شک و تردیدها در مورد وضع اقتصاد چین موجب شد تا بازارهای سهام آسیا بازهم سقوط کنند، هر اونس طلا در معاملات امروز با رشد 0.3 درصدی یکهزار و 107 دلار و 60 سنت معامله شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، رونالد لونگ، معامله‌گر ارشد در هنگ‌کنگ در این خصوص اظهار داشت: «ما در بازار شاهد فاکتور حمایتی نظیر تنش میان  عربستان و ایران و همچنین افت ارزش یوان هستیم که موجب شده طلا به عنوان یک سرمایه مطمئن خودنمایی کند.»

جمعه گذشته در پی نگرانی‌ها در مورد اقتصادچین و بازار سهام پرنوسان، طلا با افزایش ارزش 4 درصدی در سال جاری به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر رسیده بود.
درک ناصحیح از سوی مقامات چینی در مورد کنترل بازار سهام و ارز موجب شد تا نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های اقتصادی چین بیش‌از پیش شود.

نشریه سهام چین اعلام کرد که این کشور به دلیل کندی تقاضای جهانی و هزینه‌های نیروی‌کار در حال رشد، برای رسیدن به رشد اقتصادی بالای 6.5 درصد در بازه زمانی 2016 تا 2020 کار بسیار دشواری خواهد داشت.

تمایل سرمایه‌گذاری روی شمش در هفته‌ گذشته با رشد روبرو شده است. دارایی‌ها در SPDR  بزرگترین صندوق حمایتی طلا 4.2 تن در روز پنجشنبه افزایش یافت.

شمش اغلب به عنوان سرمایه جایگزین در زمان عدم اطمینان مالی و سیاسی به حساب می‌آید. طلا در سال گذشته و با توجه به ترس از این که افزایش نرخ بهره تقاضا را برای این دارایی معاف از بهره کاهش داده و موجب تقویت دلار شود، با افتی 10 درصدی مواجه شده بود. دلار قوی‌تر موجب گران‌تر شدن طلا برای دارندگان ارزهای دیگر خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش نقره با رشد 0.4 درصدی معادل 13 دلار و 98 سنت به ازای هر اونس معامله شد در حالی که پلاتین افتی 0.5 درصدی و پالادیوم کاهشی 1.2 درصدی را تجربه کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا