گشایش اولین دفتر نفتی اسلوونی در تهران

گشایش اولین دفتر نفتی اسلوونی در تهران

معاون وزیر نفت از گشایش و راه اندازی دفتر اولین شرکت نفت و گاز اسلوونی در ایران خبر داد و گفت: اسلوونی به دنبال واردات محصولات پتروشیمی از ایران است.

 امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت در حاشیه دیدار و گفتگو با «ازدراوکو پوچیوالشِکـ» وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی با اشاره به از حمایت ایران برای توسعه همکاری‌های فنی و تکنیکی به منظور انتقال دانش فنی با کشور اسلوونی، گفت: در این دیدار با طرف اسلونیایی، توسعه همکاری‌ها در زمینه لوله گذاری نفت و گاز، تجهیزات فنی و انتقال دانش فنی برای تجهیزات دقیق بررسی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، معاون امور بین الملل وزیر نفت با اعلام اینکه هیات اسلوونیایی به منظور توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، ارتباطات، محیط زیست و علوم و صنایع به ایران آمده است، تصریح کرد: مهمترین همکاری‌های مورد نظر وزارت نفت با اسلوونی، انتقال دانش فنی در زمینه خدمات فنی و مهندسی است.

این مقام مسئول به بهبود روابط ایران و اسلوونی در طول دو سال گذشته تاکنون، اظهار داشت: چهار شرکت از شرکت‌‌های بزرگ اسلوونی از جمله یک شرکت فعال در زمینه نفت و گاز، شب گذشته دفاتر نمایندگی خود را در تهران افتتاح کرده‌اند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه دو طرف در این دیدار زمینه های همکاری را بررسی کردند، بیان کرد: وزارت نفت ایران نیز از توسعه همکاری‌ها با کشور اسلوونی در زمینه‌های توسعه تکنیکی و فنی استقبال و حمایت می‌کند.

وی همچنین با بیان این که اسلوونی از گذشته واردات محصولات پتروشیمی را از ایران داشته است، تاکید کرد: این کشور بسیار علاقمند به افزایش واردات این محصولات است.

زمانی نیا با اشاره به این که اسلوونی از کشورهای صنعتی است که از یوگسلاوی جدا شده است و جمعیت کمی دارد، خاطرنشان کرد: این کشور، صادرات محور است و در زمینه تجهیزات نفت و گاز، ارتباطات و مخابرات و بیشتر در زمینه تجهیزات دقیق فعالیت دارد و با ١٤ کشور از جمله روسیه همکاری دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا