رئیس سابق اتاق تهران عزادار شد

رئیس سابق اتاق تهران عزادار شد

آیت‌الله محمد آل‌اسحاق، پدر یحیی آل‌اسحاق، رئیس سابق اتاق تهران امروز به رحمت خدا رفت.

 آیت‌الله محمد آل‌اسحاق، پدر یحیی آل‌اسحاق، رئیس سابق اتاق تهران، عضو فعلی اتاق تهران و ایران و وزیر پیشین بازرگانی امروز به رحمت خدا رفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، مراسم خاکسپاری مرحوم آیت‌الله محمد آل‌اسحاق فردا (سه‌شنبه 22 دی ماه) ساعت 9 و 30 دقیقه ازمسجد امام حسن عسگری(ع) قم به سمت حرم حضرت معصومه(ع) برگزار می‌شود.

تحریریه اقتصادنیوز این ضایعه را به دکتر آل‌اسحاق و خانواده ایشان تسلیت می‌گوید.

بخشی از زندگی‌نامه آیت‌الله محمد آل‌اسحاق
 آن طور که در سایت «بوعلی دارو» آمده، محمد آل اسحاق، فرزند آیت الله العظمی شیخ عبد الکریم خویینی آل اسحاق در سال ۱۳۰۳ شمسی در منطقه خویین که میان همدان و قزوین و زنجان است دیده به جهان گشود.

پدر وی شیخ عبدالکریم از مراجع منطقه خنویین و از مخالفان سرسخت رضا خان بود که در اواخر عمر به قم مهاجرت کرد و به تدریس علوم فقهی پرداخت. محمد آل اسحاق در سال ۱۳۲۵ پس از مهاجرت به قم به واسطه آشنایی که با قانون بوعلی سینا داشت شروع به معالجه کرد. وقتی از نجف اشرف مراجعت کرده و به انقلاب  اسلامی پیوست ترویج طب گیاهی را نیز شروع کرد.

همچنین در کنار روان‌شناسی اسلامی و جامعه‌شناسی کتاب قانون بوعلی سینا را در حوزه علمیه قم تدریس کرده و تجربه‌های بوعلی را که از سایر تجربه‌ها مطمئن‌تر بود ملاک معالجات خود قرار داد؛ به‌طوری که مورد توجه طلاب و مردم قرار گرفت؛ تا حدی که سایر اقشار مردم و دانشجویان هم در بحث شرکت می‌کردند. ازسال ۱۳۷۵ به دلیل کهولت سن، بحث قانون به خانه آیت‌الله آل‌اسحاق منتقل شده بود و وی به صورت غذا درمانی و کپسول و سایر ترکیبات گیاهی محصولاتی عرضه می‌کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا