"سال آینده سال رونق اقتصادی خواهد بود"

روحانی: خبرهای خوشی در راه است

روحانی: خبرهای خوشی در راه است

رئیس جمهور با بیان اینکه از امروز به بعد انشاءالله خبرها، خبرهای خوشحال کننده برای ملت ما خواهد بود، گفت: سال آینده با عبور از تحریم و با همت جوانان این کشور سال رونق اقتصادی خواهد بود.

حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با بیان اینکه برخی نیایند از رکود صحبت کنند؛ گفت: دولت در شرایط تحریم کشور را اداره می کند، دولت کشور را با نفت ۳۰ دلاری اداره می کند نه نفت ۱۴۷ دلاری.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: ما دولت را در شرایط عادی اداره نمی کنیم اما دولت علی رغم همه توطئه ها بر سر قول های خود پابرجاست و انشاءالله در روزهای آینده شاهد در هم پیچیده شدن طومار تحریم در کشور خواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با ایستادگی و مقاومت و با رهبری رهبر معظم انقلاب توانست از مسیر بسیار سختی عبور کند، گفت: بعد از روز اجرا و پایان تحریم عظمت کار بزرگ ملت ایران را برای مردم توضیح خواهم داد تا مردم بدانند چکار بزرگ و عظیمی را انجام داده اند.

رئیس جمهور تاکید کرد: همسایگان و دنیا بدانند که این ملت یک ملت بزرگ و غیوری است که می تواند از همه پل های سخت زمانه عبور کند و کشتی این کشور را به ساحل امن برساند.

وی گفت: ما در شرایطی که همه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت با مشکلات عجیب مواجه شده اند ما در شرایطی بودجه ۹۵ را تقدیم مجلس خواهیم کرد که اتکای ما به نفت ۲۵ درصد خواهد بود در حالی که کشورهای دیگر منطقه که بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت خام هستند تقریبا صد درصد اتکای آنان به نفت است و اگر خواستند به ما ضرر بزنند اول خودشان ضرر کرده اند و کسری بودجه امسالشان صد میلیارد دلار است.

روحانی ادامه داد: این ملت در این شرایط کشور را اداره می کنند و دولت افتخار دارد که در چنین شرایطی باز هم توانسته است تورم را مهار و کنترل کند و علی رغم همه سختی ها امسال باز هم رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود و من از همین جا به ملت ایران قول می دهم که سال آینده با عبور از تحریم و با همت جوانان این کشور سال رونق اقتصادی خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از وعده های دولت در زمینه انرژی محقق شده است گفت: در سال ۹۶ همه فازهای پارس جنوبی به اتمام خواهد رسید و این کار عظیم و بزرگی است که دولت یازدهم انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه از امروز به بعد انشاءالله خبرها، خبرهای خوشحال کننده برای ملت ما خواهد بود، افزود: تا چند روز دیگر پایان تحریم ظالمانه علیه ایران است و انشاءالله سالی خواهد بود که رحمت و برکت آسمانی بر ما نازل خواهد شد و امیدواریم که امسال از خشکسالی عبور کنیم.

روحانی با اشاره به دو انتخابات در اسفند ماه تصریح کرد: انشاء الله این انتخابات با فرجامی نیکو به سرانجام خواهد رسید و مردم با صف های طولانی پای صندوق های رای خواهند آمد.

رئیس جمهور با اشاره به وعده دولت به مردم نسبت به گشایش فضای باز سیاسی در کشور اظهار داشت: دولت به وعده های خود عمل کرده و عمل خواهد کرد. انشاءالله شورای محترم نگهبان هم در همین مسیر خواهد بود و ما شاهد نشاط سیاسی در کشور عزیز ایران خواهیم بود.

وی ادامه داد: اینکه ما فاز به فاز در این سرزمین، منطقه به منطقه قدم را جلو می گذاریم یعنی کشور را به سمت استقلال کامل اقتصادی می بریم. آن روزهایی برای ما خوشحال کننده خواهد بود که در سایه بهره وری، در سایه تلاش و کوشش جوانان، در سایه احیای استعدادها و معادن خداداد به ثروت برسیم.

روحانی با اشاره به افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی گفت: پارس جنوبی می گوید من در روزهای پایانی راهم. سالی صد میلیارد دلار دستاورد خواهم داشت. وقتی اتکای ثروت به کار و تلاش، فناوری داخلی و تعامل سازنده با جهان باشد یک نتایجی برای ما خواهد داشت و در زمانی نیز پیشرفت و رشد کشور چند برابر می شود، قیمت نفت گران می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر کسی بخواهد ریزه خوار سفره دیگری باشد قشنگ نیست تاکید کرد: اینکه کسی بخواهد رشد اقتصادی دنیا پایین بیاید قیمت نفت پایین بیاید رشد آنها بالا رود و قیمت نفت نیز بالا رود آیا این با اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد؟ آیا این اقتصاد مقاومتی است؟.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که روی استعدادهای جوانان خودمان بایستیم حتی تعامل ما با جهان هم باید بر مبنای ابتکار سیاسی خودمان باشد.

روحانی با اشاره به اینکه ما تنها در صنعت نفت و گاز و معدن نیاز به فناوری نداریم بلکه در سیاست خارجی هم نیاز به فناوری داریم گفت: در منطق گفتگو با جهان هم نیاز به هنر و فناوری داریم. علم فقط در مسائل مربوط به صنعت نیست. ما در زمینه مسائل سیاسی هم نیاز به علم، دانش و فناوری داریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: پیچ و خم ها را باید با علم، دانش، خرد، منطق، استعداد، همکاری، هماهنگی، انسجام و اتحاد انجام داد و بدانید با دعوا و اختلاف و افراطی گری به هیچ کجا نمی رسیم. خراب کردن و آتش زدن کاری ندارد. ساختن و آباد کردن کار مهمی است. به هم زدن تحریم ها و تحریم درست کردن آسان است اما تعامل سخت است.

وی با بیان اینکه باید همه متحد شویم و دست به دست هم دهیم، گفت: انتخابات باید صحنه رقابت آزاد، اخلاقی، درست، عاقلانه و خردمندانه باشد. انتخابات جای تهمت و تخریب نیست. چرا واقعیت ها را به مردم بزرگ ایران نگوییم. دولت منتخب مردم را تخریب کنیم برای چه. دروغ ها که واضح و آشکار می شود کسی نمی تواند برای بلندمدت به مردم دروغ بگوید.

روحانی افزود: چرا ما خوشحال نیستیم که ملت ما شادمان باشد. چرا دلتان نمی خواهد که مردم احساس کنند که همه دارند کار و تلاش می کنند.

رئیس جمهور وجود اختلاف نظرها را طبیعی دانست و گفت: اما نباید اختلافات کوچک را تبدیل به شکاف های بزرگ کنیم. ما یک ملت و امت هستیم. منفعت کشور از آن همه است. اگر فازهای پارس جنوبی یکی پس از دیگری شکوفا شود تنها به نفع بوشهر نیست حتی به نفع ایران هم نیست لوله گاز لوله صلح و ارتباط با جهان است.

وی تصریح کرد: اگر تولید گاز ما از هزار میلیون بشکه عبور کند ما به این مقدار گاز احتیاج نداریم و باید یک بخشی از آن را به کشورهای همسایه و یا غیر همسایه صادر کنیم و این یعنی تعامل با جهان.

روحانی با اشاره به برگزاری اجلاس گاز در ایران گفت: همانگونه که در این اجلاس سران تولیدکننده گاز در تهران دیدید گاز باعث نزدیکی، وحدت و اتحاد کشورهاست.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما در زمینه انرژی، آب، راه، حمل و نقل، ارتباطات با جهان، ترانزیت، علم و فناوری، صنایع و معادن به پیشرفت های چشمگیری خواهیم رسید همچنان که در این شرایط سخت شاهد پیشرفت در حوزه کشاورزی بودیم و علی رغم کمبود بارندگی ها در بسیاری از محصولات توانستیم به سمت خوداتکایی حرکت کنیم و کسری تراز ما در مواد غذایی سال به سال پایین می آید و این نشانه رشد و حرکت است.

وی ادامه داد: گاز تنها پول نیست، تنها تعامل با همسایگان و تعامل سازنده با جهان نیست، گاز هوای پاک، محیط زیست، نجات از آلودگی است.

روحانی با بیان اینکه آلودگی هوا امروز یک معضل بزرگ پیش پای جهان است گفت: دو هفته که هوا ساکن بود در برخی از دسته های تبلیغاتی در داخل، علیه دولت هرچه خواستند گفتند اما نگفتند در همان ایام وضع آلودگی هوا در برخی از کشورهای جهان مانند چین، هند و اروپا چگونه است. در اروپا برخی از روزها آوردن خودرو را کاملا ممنوع کرده بودند. البته باید به سمت هوای پاک و سالم برویم و آلودگی ها را رفع کنیم اما بدانیم این کار در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از آلودگی ها در این دولت نیست و آن را کم کردیم، گفت: برای کیفیت گازوئیل و بنزین همه باید دست به دست هم دهیم. برای به روز کردن حمل و نقل عمومی سوخت ماشین ها همه باید دست به دست هم بدهند و گاز یکی از گزینه هایی است که می تواند آلودگی هوا را کم کند.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ پایان اتمام فازهای پارس جنوبی خواهد بود، گفت: البته گفته اند بخشی از فاز ۱۴ باقی می ماند البته من تاکید کردم که اگر می خواهد هر افتتاحی در ایران صورت بگیرد فقط باید یک بار انجام شود و تا وقتی که صددرصد و کامل نباشد نباید ان را افتتاح کنیم؛ یک بار کلنگ می زنند و یک بار افتتاح می کنند نه صد بار.

روحانی با تشکر از همه کسانی که در به اتمام رساندن فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تلاش کردند گفت: من از آقای زنگنه تشکر می کنم که بسیار پرتلاش است البته کارهای بزرگی که ایشان باید انجام دهد در شرایط بعد از رفع تحریم هاست. چراکه وقتی تحریم رفع می شود مانع از پیش پای ما برطرف می شود لذا ما باید آماده باشیم و باید آماده برای رقابت با دنیا شویم.

رئیس جمهور افزود: بعد از رفع تحریم ها یک بخش بزرگی در کشور که شاهد تحول در آن خواهیم بود بخش نفت و پتروشیمی است.

وی در ادامه با تشکر از قرارگاه سازندگی خاطرنشان کرد: این قرارگاه بسیار پرتلاش است و من در ابتدای دولت نیز به آنان گفتم ابرپروژه را مدنظر قرار دهند همان هایی که در دوران جنگ برای استقلال کشور خون و جان دادند امروز هم برای آبادی کشور تلاش می کنند.

روحانی همچنین با تبریک به مردم استان بوشهر گفت: این کارهای توسعه ای که در استان صورت می گیرد باید برای مردم استان بوشهر هم خیر داشته باشد و مردم این استان نیز آن را لمس کنند و امیدوارم که خیر این امر به ملت بزرگ ایران و مردم بوشهر برسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا