پلی استایرن ها و پی وی سی در صدر جدول قرار گرفتند؛

بررسی فهرست جدید قیمت مواد پلیمری

بررسی فهرست جدید قیمت مواد پلیمری

مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری در ۶ و ۲۱ دی ماه نشان می دهد که اکثر محصولات پلیمری با افزایش قیمت روبه رو شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز فهرست جدید قیمت محصولات پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای معامله حدود دو هفته ای در بورس کالای ایران اعلام شد که بررسی ها نشان می دهد بیشترین افزایش قیمت محصولات پلیمری در مقایسه با قیمت های فهرست قبلی (۶ دی ماه) متعلق به پلی استایرن های معمولی و مقاوم با ۴.۳و ۳.۸ درصد است. به این ترتیب پلی استایرن معمولی ۱۶۶ تومان و پلی استایرن مقاوم ۱۴۹ تومان نسبت به دو هفته گذشته افزایش قیمت داشت.

در همین حال پلی استایرن های انبساطی با ۱۰۱ تومان افزایش نسبت به دو هفته گذشته در رده بعدی بیشترین افزایش قیمت ها قرار داشت، پی وی سی ها نیز با ۲.۱ درصد افزایش نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند.

پلی اتیلن های سبک فیلم هم نسبت به دو هفته گذشته با ۲ درصد رشد روبه رو شدند،به این ترتیب از نرخ ۳ هزار و ۷۵۹ تومان به ۳ هزار و ۸۲۷ تومان رسیدند.

همچنین پلی اتیلن های ترفتالات نساجی و سوپربرایت نیز با ۰.۹ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته به ترتیب به رقم های ۲ هزار و ۷۵۰ و ۲ هزار و ۸۶۱ تومان رسیدند.

پلی اتیلن های سنگین اکستروژن و پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و آمورف و پلی اتیلن های سبک خطی نیز نسبت به دو هفته گذشته افزایش قیمت داشتند. به طوری که پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و آمورف ۳درصد ، پلی اتیلن های سبک خطی ۰.۲ درصد و پلی اتیلن های سنگین اکستروژن نیز یک درصد رشد قیمت داشتند.

در همین حال پلی اتیلن های سنگین بادی نسبت به دو هفته گذشته با کمترین افزایش روبه رو شده اند، به طوری که نرخ این کالاها از ۳هزار و ۶۹۸ تومان به ۳هزار و ۶۹۹ تومان رسیده است.

البته قیمت پایه برخی از محصولات مانند پلی اتیلن های سنگین فیلم، تزریقی و دورانی، همچنین پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی نسبت به دو هفته گذشته با افت روبه رو شدند، به طوری که پلی پروپیلن های نساجی با ۳.۱ درصد افت بیشترین کاهش قیمت را داشتند. پلی پروپیلن های شیمایی نیز نسبت به دو هفته گذشته ۲.۴ درصد و پلی اتیلن های سنگین دورانی و تزریقی ۱.۲ درصد افت داشتند. کمترین افت قیمت نیز متعلق به پلی اتیلن های سنگین فیلم با ۰.۳ درصد بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا