بوهاری تلاش‌های جدیدی برای ریشه‌کنی بوکوحرام می‌کند

نیجریه در جستجوی امنیت

نیجریه در جستجوی امنیت

جان کمپ‌بل/گزارشگر

دخالت‌های سرویس امنیتی نیجریه نیروی محرکه‌ای برای جنبش‌های بوکوحرام شده‌است. ایمن گروه جهادی به دنبال ریشه‌کن کردن دولت‌های سکیولار است. این دخالت‌ها نشان می‌دهد رهبری و آموزش‌ها ضعیف است و منابع کمی در دسترس است.

 به نظر می‌‌رسد همه این‌ها یک استراتژی منسجم و ساختارمند است. این دولت قصد دارد روشی را در پیش بگیرد که هوا و اکسیژن را از بوکوحرام بگیرد

به این ترتیب دستگیری سامبو دساکی رئیس‌جمهور سابق در دسامبر و بلو هالی‌رو محمد نخست‌وزیر او در روز 5ژانویه توسط دولت بوهاری بسیار با اهمیت هستند.

این دو نفر به این اتهام دستگیری شده‌اند که پول‌های مبارزه علیه بوکوحرام را چپاول می‌کرده‌اند. اگر این موضوع توسط دادگاه به اثبات برسد بدین معناست که دولت قبلی در اوج فساد عمل کرده‌است. اما این مسئله به سرویس‌های امنیتی کمک خواهد کرد که عملکرد بهتری برای مبارزه علیه بوکوحرام داشته باشند.

علاوه بر دستگیری این دو نفر، دامبازائو به عنوان وزیر داخلی این کشور از سوی بوهاری تعیین شد. این شخص در این موقعیت قرار داده شده تا به کمک نیروهای امنیتی داخل کشور نیجریه علیه بوکوحرام مبارزه کند. او پیش از این در مرکز صلح، دموکراسی و توسعه دانشگاه ماساچوست در بوستون فعالیت کرده‌است. دامبازائو که متولد 1954 است، بین سال‌های 2008 تا 2010 در بخش ارتش نیجریه فعالیت کرده‌است.

 به نظر می‌‌رسد همه این‌ها یک استراتژی منسجم و ساختارمند است. این دولت قصد دارد روشی را در پیش بگیرد که هوا و اکسیژن را از بوکوحرام بگیرد.

منبع: نیوزویک

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا