در ساعات معاملاتی امروز:

بورس اوراق بهادار پاکستان به طور رسمی افتتاح شد

بورس اوراق بهادار پاکستان به طور رسمی افتتاح شد

پس از ادغام دو بورس اسلام آباد و لاهور با بورس کراچی، شاخص معیار بورس کراچی، از امروز تنها متغیر بازار سرمایه پاکستان خواهد شد

شاخص معیار بورس کراچی از امروز به عنوان تنها متغیر برای محاسبه بازار سرمایه پاکستان برگزیده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، پس از ادغام دو بورس اسلام آباد و لاهور با بورس کراچی، شاخص معیار بورس کراچی، از امروز تنها متغیر بازار سرمایه پاکستان خواهد شد.

رئیس بورس تازه متولد شده پاکستان، ابراز امیدواری کرده که این بازار جدید موفق به فراهم سازی زمینه مساعد برای جذب فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی شود.

ظفر حجازی، رئیس بورس پاکستان(PSX)، در این خصوص به خبرنگاران گفت: ایجاد بورس اوراق بهادار پاکستان (PSX) در حقیقت نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی پاکستان بوده و به ایجاد یک بازار سرمایه عادلانه، کارآمد و رقابتی منجر خواهد شد.

حجازی ادامه داد: با ایجاد و راه اندازی PSX، کشور به یک مرکز منطقه ای و کانونی جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل خواهد شد. بورس کراچی با دو بورس دیگر یعنی بورس لاهور (LSE) و اسلام آباد(ISE)، ادغام شده و در نهایت تحت عنوان بورس اوراق بهادار پاکستان به واحد اصلی معاملاتی کشور تبدیل شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: این دستاورد، توسعه ای تاریخی است و از امروز (دوشنبه) پاکستان صاحب یک بورس واحد و منسجم خواهد شد که باید تمام تلاش خود را در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی به کار گیرد تا بدین ترتیب راه برای تبدیل شدن به یک مرکز اصلی منطقه ای برای سرمایه گذاران هموار شود."

وی افزود: اسناد رسمی و نهایی راه اندازی بورس پاکستان در روز شنبه،  در میان کارگزاران بورس لاهور (LSE) و اسلام آباد(ISE) توزیع شده و جلسه توجیه و معارفه نیز برگزار شده است.

حجازی در ادامه اظهار داشت: بورس پاکستان به یک شرکت مستقل تبدیل شده و 40 درصد از سهام آن به سرمایه گذاران خارجی و 40 درصد بعدی نیز، به کارگزاران ارائه خواهد شد. بر اساس این طرح کلی، 20 درصد از سهام این بورس نیز به عنوان سهامی عام در همین بازار به عموم سهامداران عرضه خواهد شد.

بورس کراچی در سال 1947 میلادی با 5 شرکت پذیرفته شده و سرمایه ای بالغ بر 37 میلیون روپیه فعالیت خود را آغاز کرد. هم اکنون این بازار به یکی از بازیگران اصلی و بزرگ بازار در منطقه مبدل شده است که غالب سرمایه گذاران آن را، سرمایه گذاران خارجی تشکیل می دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا