رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی:

بانک‌ها در خدمت تولید نبودند/نظام بانکی باید اصلاح شود

بانک‌ها در خدمت تولید نبودند/نظام بانکی باید اصلاح شود

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه فعالیت‌های بین‌المللی نظام بانکی با لغو تحریم‌ها دوباره برقرار خواهد شد گفت: اصلاح نظام بانکی باید باعث توسعه اقتصادی شود و جاده توسعه را هموار کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی دیواندری امروز در افتتاحیه پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار داشت: برگزاری این همایش با لغو تحریم‌ها،کم شدن محدودیت‌های اقتصادی و بانکی کشور و آغاز فعالیت مجدد بین‌المللی نظام بانکی کشور همزمان شده است. 

وی افزود: محور اصلی پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پراخت در مورد فرصت‌های نظام بانکی در پساتحریم است تا بتوانیم راهی پیدا کنیم و از این شرایط جدید بهترین استفاده را ببریم. 

دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه تحریم‌ها و شرایط سخت سالهای گذشته کارکرد نظام بانکی در زمینه خدمت به تولید و اقتصاد ملی را محدود کرده بود گفت: امیدواریم در شرایط جدید بتوانیم به شایستگی نقش موثر خود را پیدا و ایفا کنیم. 

دیواندری نظام بانکی را موتور محرک اقتصادی و توسعه عنوان و بیان کرد: اولین اصلاحات نظام بانکی این است که این بخش بتواند جاده توسعه را هموار کند. 

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه IT اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم در نظام بانکی حوزه  IT است البته این بخش از اول انقلاب تحت تحریم بود و پیشرفت‌هایی که امروز شاهد آن هستیم حاصل تلاش تمامی افرادی است که خواستند کشور رو به جلو حرکت کند. 

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: پیشرفت‌های IT کافی نیست و با اولویت‌ها و آرمانها فاصله دارد و باید بتوان با کمک این بخش نظام بانکی پویایی داشته باشیم. 

دیواندری اظهار امیدواری کرد که پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت همانند دوره‌های گذشته اثرات مثبتی برای نظام بانکی داشته باشد.

وی برداشتن تحریم‌ها را نقطه‌ای خاص برای نظام بانکی عنوان کرد و گفت: امیدواریم این بخش بتواند سهم خود را ایفا کند. 

دیواندری جشنواره مرحوم نوربخش و سخن تازه را از محورهای پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، گفت: بانکهای برتر در حوزه نوآوری و IT در روز دوم همایش اعلام خواهند شد. 

لازم به ذکر است، این همایش با حضور علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد،‌ ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران بانکی در حال برگزاری است؛ همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاهی در خصوص ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و IT برپا است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا