معاون نعمت‌زاده اعلام کرد:

آخرین وضعت الحاق به WTO/ تمایل۴۰کشور برای عضویت در گروه کاری ایران

آخرین وضعت الحاق به WTO/ تمایل۴۰کشور برای عضویت در گروه کاری ایران

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه تاکنون ۴۰ کشور برای عضویت در گروه کاری ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: کشورهای اروپایی در این گروه کاری حضور خواهند یافت و اصلاح تعرفه‌ای آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی‌اله افخمی‌راد در گفتگو با مهر با بیان اینکه مراحل الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت با جدیت از سوی دولت در حال انجام است، گفت: ایران به زودی گروه کاری خود را برای آغاز مذاکرات الحاق تشکیل می‌دهد که بر این اساس، ۴۰ کشور برای عضویت در این گروه کاری که پیش مرحله‌ای برای الحاق دائم به سازمان جهانی تجارت است، اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استقبال برای عضویت ایران در سازمان جهانی تجارت با یک اجماع مناسب به نحوی است که در حال حاضر  ۱۷ وزیر از ۱۷ کشور خواهان مذاکره با نماینده جمهوری اسلامی ایران در مورد گزارش رژیم تجاری هستند و ایران هم آمادگی کامل خود را برای الحاق به این سازمان اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: تمامی جوانب کار برای حمایت از صنایع و تولیدات کشور در پروسه الحاق و اصلاح نظام تعرفه‌ای لحاظ خواهد شد، ضمن اینکه بر اساس ارزیابی‌ها، کشور سوئیس بهترین گزینه برای ریاست گروه کاری ایران در مذاکرات الحاق است.  

به گفته رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران به ویژه در حوزه تجارت خارجی باید صورت گیرد که بر این اساس، کاهش طبقات تعرفه‌ای در دستور کار است، این در شرایطی است که جای نگرانی برای تولیدکنندگان کشور نیست، چراکه قوانین سازمان جهانی تجارت این اجازه را می‌دهد که برای مدت مشخص و معینی، دیوار تعرفه‌ای برای برخی کالاها وجود داشته باشد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا