رئیس سازمان امور اراضی:

10 هزار هکتار باغ در تهران مسکونی شده است

10 هزار هکتار باغ در تهران مسکونی شده است

رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر حفاظت از باغ‌ها در داخل کلان‌شهرهایی همچون تبریز گفت: متاسفانه در تهران حدود 10 هزار هکتار باغ داخل شهری به مسکن تبدیل شده و تغییر کاربری یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، قباد افشار در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: سنددار کردن زمین های کشاورزی، اولویت اول سازمان امور اراضی است.

وی با بیان اینکه از سال 1357 تا سال 1392 یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تغییرکاربری یافته است و دیگر امکان تولید در آن‌ها وجود ندارد، ادامه داد: رویکرد دولت یازدهم، رویکردی مبنی بر عقلانیت و آینده‌نگری و توجه به محیط زیست و منابع پایه کشور است.

رئیس سازمان امور اراضی با اشاره به ضریب 60درصدی تعیین کاربری اراضی کشور، افزود: این ضریب باید به 80 درصد برسد و دولت این مسئله را در برنامه پنج ساله ششم مورد توجه قرار داده و ماموریت سازمان اراضی نیز افزایش تولید واحد در سطح و بهبود شرایط امنیت غذایی در کشور است.

وی عدم اجرای آمایش سرزمین در کشور را چالش بزرگی دانست و گفت: با توجه به اینکه هیچ مطالعه ای در خصوص کاربری زمینها در کشور وجود ندارد؛ بهره‌برداری‌های نامناسبی از زمین ها شده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه طرح کاداستر اراضی کشاورزی در بسیاری از نقاط کشور در حال اجرا است که از جمله مزایای آن حل مسایل حقوقی مردم بر سر اراضی است افزود: طرح کاداستر اراضی کشاورزی شامل عکسبرداری و تهیه نقشه جامع از اراضی کشاورزی در یک منطقه می باشد که می توان گفت بانک اطلاعات اراضی با اجرای این طرح تکمیل می شود.

وی از مزایای تهیه نقشه واطلاعات جامع از اراضی را حل مسایل حقوقی مردم و خرده مالکی ذکر کرد و گفت: با سنددار کردن اراضی بسیاری از تسهیلات و امکاناتی که دولت برای کشاورزان در نظر گرفته است آسان تر به آنان می رسد.

رییس سازمان امور اراضی افزود: کارگروه رفع تداخل ها در همه استان ها تشکیل و به بررسی مالکیت زمین ها می پردازد که اختیارات و تصمیم گیری ها نیز به استان واگذار شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا