سرمایه گذاری 2 هزارو770 میلیارد ریالی در صنعت مازندران

سرمایه گذاری 2 هزارو770 میلیارد ریالی در صنعت مازندران

ساری-ایرنا- با جذب 2 هزارو 770 میلیارد ریال سرمایه در صنعت مازندران طی 9 ماه گذشته و افتتاح 42 واحد صنعتی و رشد هفت تا 13 درصدی تولید برخی واحدهای شاخص صنعتی، به نظر می رسد رکود دراین خطه درحال گذر است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 42 واحد تولیدی و صنعتی دراین استان با اعتبار دو هزار و 770 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای یک هزار و 285 نفر ایجاد اشتغال شد.
جهانگیر بائی لاشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طبق آمار تعداد واحدهای صنعتی افتتاحی به نسبت مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد : همچنین در این مدت برای راه اندازی 87 واحد تولیدی و صنعتی جدید در استان نیز جواز تاسیس با سرمایه گذاری یک هزار و 152 میلیارد ریال صادر شد.
بائی لاشکی گفت : با بهره برداری از این واحدهای صنعتی که دارای بیش از 40درصد پیشرفت فیزیکیی است برای یک هزار و 200 نفر ایجاد اشتغال می شود.
به گفته وی بیشترین جواز تاسیس سال جاری مربوط به آذرماه با 30 جواز با سرمایه گذاری 562 میلیارد و 358 میلیون ریال است که برای 426 نفر ایجاد اشتغال می شود.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به رشد هفت تا 13 درصدی تولید برخی واحدهای شاخص صنعتی از جمله سیمان، محصولات فلزی و کاغذ گفت : به نظر می رسد با طرح های خروج از رکود دولت تدبیر و امید این مشکل اقتصادی در حال کم شدن و بازگشت رونق به جامعه است.
در مازندران بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند که طبق گزارش معاونت صنعتی و معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت این استان حدود 31 درصد از این واحدها که عمده آنها نیز واحدهای کوچک هستند ، غیرفعالند.ک3
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا