دیروز به ثبت رسید؛

رشد ۲۹۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه

رشد ۲۹۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۶ هزار و ۴۲۵ قرداد و به ارزش یک هزار میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که حجم این مبادلات در معاملات روز پنجشنبه گذشته ۴ هزار و ۱۴۹ قرارداد ثبت شده بود که این روند نشان از رشد ۲۹۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه دارد.

احمد بیات، کارشناس کارگزاری نهایت نگر در رابطه با افزایش حجم معاملات آتی طی روز گذشته به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حجم بیش از ۱۶ هزار قراردادی آتی سکه در طی یک روز بی سابقه بود و  رکورد معاملات شکسته شد.

به گفته وی عامل اصلی این رشد قیمت همسویی بهای طلا در بازارهای جهانی و نرخ ارز در بازار آزاده بوده است.

بیات افزود: به این ترتیب بهای سکه همزمان با افزایش قیمت دلار آزاد و افزایش طلای جهانی دیروز شنبه به رشد خود ادامه داد و سکه را وارد کانال ۹۶۰ هزار تومانی کرد.

بنابراین گزارش، دیروز سررسید دی ماه با افزایش ۱/۰۹ نسبت به معاملات روز پنجشنبه با نرخ ۹۶۰ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۶۸ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۲/۰۸ درصدی را طی روز شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت ۹۶۴ هزار تومان معامله شد و افزایش ۱/۳۹ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت ۹۷۳ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد ۱/۹۸ درصدی را نسبت به روز پنجشنبه اخیر رو به رو شد.

نکته قابل توجه در معاملات آتی سکه این بود قیمت سر رسید اسفند ماه از اردیبهشت پیشی گرفت و با ۲ هزار تومان اختلاف قیمت به فروش رسید.

در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای ۹۶۵ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنج شنبه ۱۷ هزار تومان بالا رفته است.

همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۸۴، ۲۶۴ و ۱۷۳ هزار تومان معامله شده است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا