سخنگوی وزارت صنعت در گفت‌وگو با تسنیم:

مشکلات پیش‌آمده برای سرمایه‌گذاران عربستانی در ایران برعهده ریاض است

مشکلات پیش‌آمده برای سرمایه‌گذاران عربستانی در ایران برعهده ریاض است

سخنگوی وزارت صنعت در خصوص مشکلات پیش آمده برای سرمایه‌گذاران عربستانی در بازار ایران، گفت: موضوع قطع روابط از سوی عربستان مطرح شده است و مشکلات ایجاد شده در این خصوص از سمت خود آنها بوده است.

مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با وضعیت تجارت ایران و عربستان اظهار کرد: ما به دنبال توسعه روابط خود با تمام کشورها هستیم در کشور عربستان نیز هم خانه خدا در این مکان است و مدینه منوره را داریم که این اماکن در قلب همه مردم ایران است. 

وی افزود: در سالهای گذشته روابط اقتصادی دو کشور در سطح پایینی قرار داشته است به طوری که میزان صادرات ما به این کشور در سالجاری نزدیک به 140 میلیون دلار و میزان واردات 30 میلیون دلار بوده است و در مجموع در 8 ماهه ابتدایی سالجاری میزان تجارت دو کشور تنها 170 میلیون دلار بوده است.

خسروتاج یادآور شد: اما بیشترین حجم روابط ما با کشور عربستان سعودی مربوط به زوار است به طوری که سالانه نزدیک به یک میلیون نفر برای حج عمره و 80 تا 100 هزار نفر برای حج تمتع به این کشور می‌روند و عمده روابط اقتصادی دو کشور از طریق درآمدهایی است که افراد و حجاج ایرانی در سفر به این کشور هزینه می‌کنند. 

سخنگوی وزارت صنعت گفت: با قطع روابط اقتصادی به منافع کشور عربستان لطمه وارد می‌شود. در سال گذشته نیز در مجموع 200 میلیون دلار روابط تجاری وجود داشته است.

خسروتاج درباره حضور سرمایه‌گذاران عربستانی در ایران گفت: وقتی بحث قطع روابط اقتصادی مطرح می‌شود مشکل از سوی آنها است که برای مسئولین خود محدودیت رفت و آمد به ایران ایجاد کرده‌اند و مشکل ایجاد شده از سوی خود آنها است. 

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا