ضرر 194 میلیارد دلاری ثروتمندترین ها در هفته اول سال 2016

ضرر 194 میلیارد دلاری ثروتمندترین ها در هفته اول سال 2016

با توجه به شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، از تعداد کل 400 ثروتمند برتر، حدود 47 میلیاردر در مجموع ضرری به اندازه یک میلیارد دلار یا اندکی بیشتر را طی بدترین هفته معاملاتی برای بازار سهام ایالات متحده از سال 2011 تا کنون تجربه کردند.

 

400  ثروتمند برتر جهان در نخستین هفته 2016 میلادی، به دلیل ضعف شدید آمارها و داده های اقتصادی چین، افت بهای نفت و نیز وضعیت نگران کننده بازارهای سهام جهانی، متحمل ضرر هنگفتی بالغ بر حدود 194 میلیارد دلار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، با توجه به شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، از تعداد کل 400 ثروتمند برتر، حدود 47 میلیاردر در مجموع ضرری به اندازه یک میلیارد دلار یا اندکی بیشتر را طی بدترین هفته معاملاتی برای بازار سهام ایالات متحده از سال 2011 تا کنون تجربه کردند.

گفتنی است این میزان افت ارزش دارایی ثروتمندان، تقریبا 7 برابر سقوط 29 میلیارد دلاری بازارها در 5 روز اول معاملاتی سال 2015 میلادی بوده است.

براساس این گزارش، ارزش دارایی این 400 ثروتمند تا پایان هفته، در مجموع حدود 3 هزار و 700 میلیارد دلار برآورد شده که در مقایسه با ارزش دارایی آنها در مدت مشابه سال قبل که برابر با 4 هزار و 30 میلیارد بوده است، نشان از این دارد که دارایی این دسته از افراد با افت 8 درصدی در سال 2016 رو به رو بوده است.

در میان این لیست، اسامی افرادی به چشم می خورد که اشاره به آنها خالی از لطف نیست. جف بزوس، بنیانگذار Amazon.com میلیاردر بزرگی که بهترین عملکرد را در سال 2015 داشته، بیشترین میزان ضرر را متحمل شده و حجم زیادی از دارایی خود را از دست داده است.

بزوس طی اولین هفته معاملاتی سال جاری، در حدود 5 میلیارد و 900 میلیون دلار از ثروت خود را از دست داد تا بدین ترتیب ارزش سهام بزرگترین سایت آنلاین خرده فروشی در جهان بیش از 10 درصد کاهش یابد.

بزوس چهارمین فرد ثروتمند در جهان است که دارایی وی در حدود 53 میلیارد و 700 میلیون دلار تخمین زده شده و براساس گزارشها، ارزش خالص دارایی های وی در سال 2015 دو برابر شده است.

ثروتمندترین فرد جهان، بیل گیتس، با کاهش دارایی در حدود 4 میلیارد و 500 میلیون دلار همراه شد تا به این ترتیب دارایی خالص وی به 79 میلیارد و 200 میلیون دلار برسد و در جایگاه دومین حجم بالای خسارت مالی قرار بگیرد. این درحالی است که آمانسیو اورتگا اسپانیایی، دومین ثروتمند جهان، متحمل ضرر 3 میلیارد و 400 میلیون دلاری شد و ارزش دارایی های او به 69 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید.

براساس این گزارش و با توجه به شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مجموع تمام دارایی های از دست رفته این میلیاردرها، نشان دهنده یک افت 4.9 درصدی در کل ثروت این افراد است که در حقیقت این عملکرد، از روند بازارهای سهام جهانی اندکی بهتر است.

 براساس آمارهای رسمی موجود و با توجه به شاخص MSCI ACWI ، بازارهای سهام جهانی طی اولین هفته از سال جاری میلادی در مجموع حدود 6.2 درصد افت داشته اند که رقم قابل توجهی است.

در میان این 400 میلیاردر برتر، تعداد 11 میلیاردر، از جمله پنج وارث فروشگاه های زنجیره ای وال مارت، از معدود کسانی بودند که طی هفته گذشته، شاهد رشد ارزش دارایی های خود بودند. این پنج شرکت (WALTONS) در مجموع حدود 2 میلیارد و 500 میلیون دلار رشد ارزش را تجربه کردند که در این حال، هر سهم شرکت وال مارت رشد 2 دلاری را برای خود به ثبت رسانده است.

جیم والتون، فرزند موسس شرکت سام والتون، بیشترین رشد ارزش دارایی را به مبلغ 79 میلیون دلار تجربه کرد.

شایان ذکر است که ارزش خالص دارایی های این 400 میلیاردر ، رقمی بالغ بر 3 هزار و 700 میلیارد دلار برآورد شده که تقریبا با میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) آلمان برابر است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا