مدیر سرمایه گذاری صندوق پارس گستر تشریح کرد:

ورود قدرتمند بورس به فاز رونق

ورود قدرتمند بورس به فاز رونق

در حال حاضر بازار سهام در حال تغییر وضعیت به سمت صعود است به طوریکه طی هفته اخیر همراه با رشد قیمت سهام در بازار، ارزش معاملات نیز رشد فزاینده ای را نسبت به هفته های اخیر شاهد بوده است و این نشانه مثبتی برای بازار سهام است. شاید یکی از دلایل اصلی رشد بازار سهام را بتوان افت نرخ سود بین بانکی دانست که تاثیر به سزایی در رونق سایر بازارها نیز خواهد داشت.


 

انتخاب صنایع با رویکرد اثر پذیری مثبت از رفع تحریم ها یا ایجاد شرایط مثبت نسبت به گذشته و همچنین افت نرخ سود بین بانکی، بازدهی مناسبی را برای صندوق های سرمایه گذاری فعال در سهام رقم زده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر سرمایه گذاری صندوق پارس گستر در تحلیل و ارزیابی خود از وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: در حال حاضر بازار سهام در حال تغییر وضعیت به سمت صعود است به طوریکه طی هفته اخیر همراه با رشد قیمت سهام در بازار، ارزش معاملات نیز رشد فزاینده ای را نسبت به هفته های اخیر شاهد بوده است و این نشانه مثبتی برای بازار سهام است. شاید یکی از دلایل اصلی رشد بازار سهام را بتوان افت نرخ سود بین بانکی دانست که تاثیر به سزایی در رونق سایر بازارها نیز خواهد داشت.

احمد کاظمی در برابر این سوال که با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد، چگونه می توان در این بازار سرمایه گذاری کرد؟ ابراز داشت: مدیریت دقیق سرمایه و ریسک و همچنین تصمیم گیری بر اساس تحلیل های منطقی شاه کلید موفقیت در هر بازاری است . البته ممکن است در بازارهایی که مطلقاً رکود حاکم است نتواند بازدهی جذابی به دست آورد اما حفظ حداقل بازده و جلوگیری از زیان در این شرایط در اولویت است. اصولاً برای موفقیت در این بازار باید انعطاف پذیر بود و بر اساس شرایط بازار استرتژی منطقی اتخاذ کرد ضمن اینکه عکس العمل و چرخش رویه بر اساس تغییر شرایط بازار باید به هنگام باشد تا بهترین نتایج کسب شود.

وی همچنین در خصوص رشد بورس طی روزهای گذشته، گفت:‌ رشد روزهای اخیر به دلیل کاهش خزنده نرخ سود بانکی و همچنین نزدیک بودن اجرای برجام است ضمن اینکه اخباری چون کاهش نرخ خوراک نیز نزدیک به واقعیت شده و به نوعی بر بازار اثر مثبت گذاشته است.

این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (Fipiran.com) از تعداد بیش از 90 صندوق سرمایه گذاری فعال در سهام، صندوق مشترک پارس گستر بالاترین بازدهی یک ماه منتهی به 17 دی ماه را کسب کرد. پیرو بازدهی 12.80 درصدی صندوق پارس گستر در شش ماهه گذشته و 21.90 درصدی در سه ماهه گذشته، این صندوق در آخرین ماه از فصل پاییز نیز با بازدهی 19.10 درصدی همراه  شد.

به گفته مدیر سرمایه گذاری صندوق پارس گستر، در حال حاضر ارزش کل خالص دارایی های صندوق سرمایه گذاری مشترک پارس گستر بالغ بر 29 میلیارد و 893  میلیون و 170 هزار ریال است. این صندوق از 29 هزار و 72 واحد سرمایه گذاری برخوردار است که هر واحد آن با قیمت یک میلیون و 41 هزار و 350 ریال صادر می شود. ابطال هر واحد این صندوق نیز با قیمت یک میلیون و 28 هزار و 246 ریال صورت می پذیرد.

وی در خصوص میزان صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری این صندوق گفت: علیرغم شرایط منفی بازار سرمایه و کاهش تمایل سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این بازار، صندوق مشترک پارس گستر موفق به جذب حدود 107 سرمایه گذار جدید شده است.

وی با اشاره به عمر 1042 روزه صندوق سرمایه گذاری مشترک پارس گستر، همچنین با توجه به 10 درصد دارایی نقدی این صندوق، عنوان کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری این صندوق عمدتا در سهام شرکت های پتروشیمی، تجهیزات برقی، خدمات فنی مهندسی و محصولات غذایی صورت پذیرفته است هرچند ممکن است به مرور زمان تغییراتی در آن صورت گیرد. عمده صنایع سرمایه گذاری شده با رویکرد اثر پذیری مثبت از رفع تحریم ها ویا ایجاد شرایط مثبت نسبت به گذشته انتخاب شده اند و با سه رویکرد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بسته مورد طبقه بندی شده و هرکدام سرمایه تخصیص یافته به آن بخش را به خود اختصاص داده است.

کاظمی تصریح کرد: در شرایط فعلی اعتقادی به نگهداری وجه نقد در صندوق نداریم و این مبلغ نیز ناشی از صدور واحدهای جدید است که بزودی به سهم تبدیل خواهد شد.

وی در مقایسه بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در سهام با صندوق های با در آمد ثابت و صندوق های مختلط عنوان کرد: اصولا ریسک انواع صندوق ها ی سرمایه گذاری متفاوت است و در این میان صندوق های سهام به خاطر ماهیت خود از ریسک بالاتری برخوردارند و از این رو در زمان های رونق بازار نیز می توانند بازدهی بیشتری را به ارمغان آورند. هرچند در دوران رکود نیز صندوق های با درآمد ثابت جذابیت بیشتری دارند و صندوق های مختلط نیز همواره با ریسکی میانه بین دو نوع صندوق فوق نقش آفرینی می کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا