دوست‌حسینی:

سیاست گران اداره کردن کشور را کنار بگذاریم

سیاست گران اداره کردن کشور را کنار بگذاریم

عضو سابق هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای رسیدن به رونق اقتصادی باید سیاست گران اداره کردن کشور را کنار بگذاریم و به سمت کاهش قیمت‌ها حرکت کنیم تا خرید و فروش زیاد شود.

کاظم دوست‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره پیش‌بینی خود از وضعیت رونق و رشد اقتصادی در سال آینده گفت: مباحثی که در مورد رشد اقتصادی بالا برای سال آینده مطرح می‌شود بیشتر برای رفع تحریم‌هاست، چرا که این تصور وجود دارد که برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند تا میزان زیادی تاثیرگذار باشد درحالی که نشانه‌هایی وجود ندارد که سال آینده شرایط اقتصادی پر رونق یا رشد اقتصادی پنج درصد داشته باشیم.

وی افزود:‌ تحریم‌های اقتصادی مانند تیغ دولبه است. این احتمال وجود دارد که بعد از رفع تحریم‌ها با بیشتر شدن واردات به تولید داخل لطمه وارد شود؛ به طور کلی رونق اقتصادی در سال آینده به این بستگی دارد که چقدر بتوانیم درآمد ایجاد و کشور را ثروتمند کنیم.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد:‌ این ضرورت وجود دارد که کشور ثروتمند شود، چرا که در حال حاضر اقتصاد ضعیفی داریم. باید سیاستی که باعث شده کشور گران اداره شود را برطرف کنیم. باید به نقطه‌ای در اقتصاد‌مان برسیم که مصرف‌کننده و خریدار حرف آخر را بزند،؛ سیاستی که در اکثر اقتصاد‌ها وجود دارد.

مشاور بانک توسعه صادرات تصریح کرد: واقعیت این است که چنین اتفاقی تا کنون در اقتصاد ما وجود نداشته است. ما تا کنون یک اقتصاد ناقص انحصاری داشته‌ایم که باید به سمت رقابتی شدن برویم تا قیمت‌ها کاهش یابد.

وی تاکید کرد: باید رونق اقتصادی را در کاهش قیمت‌ها ببینیم؛ نه در افزایش قیمت‌ها، چرا که همزمان با کاهش قیمت‌ها خرید و فروش هم زیاد خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا