قائم مقام صنعت اعلام کرد:

وضعیت «نگران کننده» تولید/ امسال نمایشگاه بهاره نداریم

وضعیت «نگران کننده» تولید/ امسال نمایشگاه بهاره نداریم

قائم مقام وزیر صنعت، وضعیت تولید کشور را نگران کننده خواند و گفت: رکود یکی از دردهای مزمن صنعت امروز کشور است.

مجتبی خسروتاج در همایش سالانه اتاق اصناف تهران با اشاره به سیاست دولت برای توزیع کارت‌های اعتباری گفت: کارت‌های اعتباری یکی از راهکارهایی است که می‌تواند فضای تقاضا را تحریک کند، چرا که بازار، امروز پویایی لازم را ندارد و از طرف دیگر در بسته خروج از رکود، خرید دین برای کالاهای واسطه ای تعریف شده که این کار از سوی بانک‌ها کم و بیش در حال اجرا است.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: طرح فروش اعتباری خودرو در قالب سیاست دولت برای خروج از رکود عملیاتی شد و امید داریم همین طرح برای خروج خودروهای فرسوده نیز دنبال شود.

وی تصریح کرد: بانک‌ها منابع محدودی برای اختصاص به طرح کارت اعتباری خرید کالا دارند که نزدیک به ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است اما باید دید چه گروهی از جامعه را می‌تواند شامل شود.

به گفته خسروتاج، فعلاً آن چه که تائید شده، آن است که اولویت به زوج‌های جوان در طرح خرید اعتباری کالا داده شود و بر این اساس پیش بینی شده است تا سقف ۶ میلیون تومان برای این کارت‌ها در نظر گرفته شود.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: آمار تولید نسبت به سال قبل نگران کننده است و حتی در برخی واحدها رشد را شاهد نبوده ایم که بر این اساس نگاه دولت، تحرک در تولید بوده تا مردم خرید انجام دهند و اعتبار واحدها خالی نشود.

خسروتاج در ادامه با اشاره به رکود فعلی بازار خاطرنشان کرد: با توجه به وفور کالا و شرایطی که در فضای رقابتی به وجود آمده، هیچ دلیلی برای برپایی نمایشگاه بهاره نمی‌بینیم و امید داریم واحدهای صنفی خود با برنامه ریزی، فروش‌های ویژه را تدارک ببینند.

به گفته وی، یکی از دردهای مزمن صنعت امروز کشور رکود است که دولت با برنامه ریزی خود قصد دارد آنها را از این شرایط خارج کند.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت به تجیمع اتحادیه های موازی اشاره کرد و گفت: به اندازه ای که به کمیت اتحادیه های صنفی توجه شده، از کیفیت غفلت شده است به نحوی که امروز ۱۴ هزار اتحادیه در تهران وجود دارد که ۷ تا ۸ اتحادیه با هم همپوشانی دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا