وزیر راه ؛

۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد مسکن مهر بدون مناقصه منعقد شد

۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد مسکن مهر بدون مناقصه منعقد شد

وزیر راه و شهرسازی با ادعای اینکه در مسکن مهر بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد بدون مناقصه بسته شد، گفت: آزادی اطلاعات و رقابت موجب توسعه کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس آخوندی که در جلسه پرسش و پاسخ فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران حضور داشت، با اشاره به اینکه تجدیدنظر در مدیریت آزادراه‌ها هم در این مدت داشتیم، افزود: تجدیدنظر در نظام قیمت‌گذاری صنعت ریلی هم به تازگی انجام شده و در بخش مسکن هم تلاش کردیم به سمت رقابت برویم.

وی با تاکید بر اینکه امنیت و حق را به کسی نمی‌دهند بلکه باید به دست بیاوریم، گفت: در جریان پروژه مسکن مهر،۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد به امضا رسید و حتی یک مناقصه برگزار نشد و در آن زمان آقایان پروژه را گرفتند اما الان مدعی هستند.

آخوندی با اعلام اینکه بحث غیر رقابتی را در پروژه ها قبول ندارم،گفت: اگر نمونه ای از واگذاری پروژه ای بدون رقابت دارید، اعلام کنید و شخصاً به آن رسیدگی می کنم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از طریق آزادی اطلاعات انجام می گیرد، گفت: آزادی اطلاعات راهی برای مبارزه با فساد است؛ به همین دلیل تمامی اطلاعات را بر روی سیستم‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دادیم.

وزیر راه و شهرسازی، مهمترین کمک بخش خصوصی به دولت را نظارت دانست و گفت: ما از بخش خصوصی می‌خواهیم بر کار تمام دستگاه‌ها نظارت داشته باشد و هرکجا رقابتی نبود، آن را به ما اعلام کنند، چرا که توسعه کشور با رقابت و آزادی اطلاعات انجام می‌شود. بیش از ۱۰ سال است که در کشور ارجاع نظام مهندسی خارج از رقابت صورت می گیرد و جالب است هیچ کسی تاکنون اعتراضی نکرده است و تمام بحث من هم این است که چرا شما مطالبه گر نیستید؟

آخوندی در خصوص اعتراض یکی از نمایندگان بخش خصوصی در مورد عدم پرداخت مطالبات گذشته، گفت: ما امسال ۲ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر و بین پیمانکاران توزیع کردیم که همه برای مطالبات گذشته است. حتی مطالبات مسکن مهر را هم به عنوان بدهی های دولت قبول داریم و پرداخت کردیم.هر کسی یک ریال مطالبات گذشته دارد، به ما مراجعه کند و تا آخر آن را می پردازیم. تنها دستگاه دولتی که تاکنون اسناد خزانه منتشر کرده، وزارت راه و شهرسازی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر اعتبار عمرانی ابلاغ نشده باشد، نمی‌توان قرارداد را امضا کرد، گفت: بخش خصوصی که بدون قرارداد کار کرده است، از نظر ما بخش خصوصی نیست، چرا که هر پروژه ای نیاز به قرارداد دارد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا