امروز در بورس انرژی رقم می خورد؛

رقابت خریداران گاز مایع صادراتی به مقصد پاکستان

رقابت خریداران گاز مایع صادراتی به مقصد پاکستان

امروز در رینگ بین‌الملل نفت گاز(گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقاصد پاکستان از مبادی زاهدان و چابهار، افغانستان از مبادی ساری، اصفهان و مشهد و اقلیم کردستان از مبادی تبریز و ساری عرضه خواهند شد.

در جریان معاملات روز شنبه 19 دی 94، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای حلال 402، 404، آیزوریسایکل و آیزوفید پالایش نفت تبریز و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و در رینگ بین‌الملل گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقاصد پاکستان و افغانستان مورد عرضه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، کل معاملات صورت گرفته برروی کالاها و عرضه‌های مازاد نخستین معادل 3999 تن به ارزشی قریب به 38 میلیارد و 328 میلیون ریال بود. از نکات حائز اهمیت امروز می‌توان به رقابت خریداران گاز مایع صادراتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به مقصد پاکستان اشاره کرد.

در این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 1942 قرارداد در قالب 27 معامله و معادل 46،608 مگاوات ساعت به ارزشی در حدود 16 میلیارد ریال معامله گردید. همچنین در آغاز جلسه معاملاتی امروز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه17 بهمن 94، 18 بهمن 94 و 19 بهمن 94 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 23 دی 94 متوقف شدند.

همچنین طی جلسه معاملاتی این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد فعال، 584 قرارداد با ارزشی قریب به 7 میلیارد و 236 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به 61 میلیارد و 644 میلیون ریال بالغ شد.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی روز جاری (یکشنبه 20 دی‌ماه 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی و در رینگ بین‌الملل نفت گاز(گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقاصد پاکستان از مبادی زاهدان و چابهار، افغانستان از مبادی ساری، اصفهان و مشهد و اقلیم کردستان از مبادی تبریز و ساری  عرضه خواهند شد. عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه بازار امروز بورس انرژی را رقم خواهند زد.

 


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا