قائم مقام وزیر کشاورزی به ایسنا خبر داد

تاسیس سازمان توسعه روستایی در وزارت کشاورزی

تاسیس سازمان توسعه روستایی در وزارت کشاورزی

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از تاسیس سازمان توسعه روستایی در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در قالب برنامه ششم توسعه سازمان امور عشایر و سازمان تعاون روستایی برای تشکیل این سازمان جدید در هم ادغام می‌شوند.

خلیل آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: گرچه برخی پیشنهادات در زمینه‌ ایجاد سازمان توسعه تجارت در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد اما در مجلس شورای اسلامی بحثی در حال بررسی است که سازمان توسعه روستایی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود تا به مسائل اقتصادی روستاییان و ارائه خدمات در این زمینه بپردازد که در پیش‌نویس برنامه ششم توسعه نیز آمده است.

وی اضافه کرد: به دستور رییس مجلس شورای اسلامی کمیسیون خاصی در این زمینه در مجلس تشکیل شده است و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز کارهای مطالعاتی این طرح را انجام داده و به این نتیجه رسیده که جای خالی سازمان توسعه روستایی احساس می‌شود و بیشترین قرابت را با وزارت جهاد کشاورزی دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: در راستای تاسیس سازمان توسعه روستایی چند سازمان تابع وزارت جهاد کشاورزی مانند سازمان امور عشایر و سازمان تعاونی روستایی در هم ادغام می‌شوند و وزارت جهاد کشاورزی از این‌که فعالیت‌های زیربنایی بخش کشاورزی در روستا انجام شود و باعث شکوفایی روستاها شود استقبال می‌کند.

آقایی ادامه داد: در این زمینه دو نظر متفاوت وجود دارد که عده‌ای معتقدند که سازمان توسعه روستایی باید در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز براین اعتقاد هستند، اما برخی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز سازمان توسعه روستایی را به عنوان یک سازمان مستقل می‌بینند و به نظر آنها اگر این سازمان مستقلا تشکیل شود، بهتر است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا