آغاز به کار طرح تعویض 15 هزار خودرو فرسوده

آغاز به کار طرح تعویض 15 هزار خودرو فرسوده

رضا تقی زاده معاون فروش و بازاریابی خودروسازی سایپا گفت: فاز دوم طرح فروش خودروهای فرسوده و جایگزین کردن آنها از امسال شروع شده که از ابتدای سال تا کنون حدود دو هزار خودرو فرسوده جای گزاری شده است.

به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه نقل و انتقالات از ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور از نهاد ریاست جمهوری به وزارت راه یکی از عوامل کندی کار بود گفت: با این وجود این روند اجرایی در حال انجام است و تا کنون حدود هزار ثبت نام جدید داشته‌ایم.

تقی زاده اظهار داشت: تصمیم ما بر این است که نرخ تسهیلات را از 19.5 درصد به 18 درصد برسانیم.

معاون فروش و بازاریابی خودروسازی سایپا گفت: خودروهای ال 90، ساندرو، برلیانس و پارس تندر به سبد خودروهای فرسوده اضافه شده است.

وی گفت: متقاضیان با مراجعه به نمایندگی‌های شرکت سایپا ثبت نام کنند و بعد از 24 ساعت از سایت حمل و نقل سوخت راستی آزمایی صورت می‌گیرد و بعد از 48 ساعت کد پیگیری دریافت می کنند و به مراکز اسقاط معرفی می شود.


وی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که این فرآیند را با کندی همراه کرده بود، انتقال سند ثبت نام از نام متقاضی به نام شرکت سایپاست که در حال حذف آن هستیم و همکاری‌هایی را با پلیس برای اقرار نامه این فرآیند انجام داده‌ایم.

معاون فروش و بازاریابی خودروسازی سایپا اظهار داشت: نرخ گواهی اسقاط به صورت رسمی 2.5 میلیون تومان است و در بازار آزاد این نرخ شناور است و در حال حاضر به صورت متوسط دو میلیون و 200 هزار تومان است، یعنی ما آن نرخی را که به متقاضی پرداخت می‌کنیم بیشتر از نرخ این گواهی است.

تقی زاده تصریح کرد: بعد از اینکه اطلاعات اسقاط روی سیستم قرار گرفت افراد می‌توانند ما‌به‌التفاوت مبلغ را پرداخت و خودروی جایگزین را تحویل بگیرند.

وی بیان کرد: در اجرایی شدن این طرح به یک مدیریت منسجم بین 17 الی 18 سازمان و ارگان نیاز است تا هزینه خودرو فرسوده در کشور کاهش یابد.

معاون فروش و بازاریابی خودروسازی سایپا افزود: اگر چه یک بلا تکیلفی دراین میان به وجود آمد اما امیدواریم تا پایان سال 10 الی 15 هزار دستگاه را در این طرح جایگذاری کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا