در ۹ ماه امسال صورت گرفت

واردات ۲۸ میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی

واردات ۲۸ میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری از صادرات ۴۳ میلیون و ۳۳۰ تن کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر خبر داد و گفت:در این مدت ۲۸.۲میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی وارد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرامرز مداح  افزود: از مجموع کالاهای صادر شده،  5 میلیون و 60 هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده‌ای از کشور خارج و میزان یک میلیون و  139 هزار تن از مرزهای جاده‌ای به کشور وارد شدند.

وی با اشاره به این که از مجموع واردات و صادرات سهم جاده 9 درصد و سهم دریا 91  درصد بوده است، تصریح کرد: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم 61 درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با 17 و 9 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد، مرز بازرگان با 21 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلک با 17درصد و دوغارون با 11 درصد قرار دارند.

وی با بیان این‌که سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا 63درصد و در جابجایی واردات کالا 39 درصد بوده است، افزود: از مجموع کالاهای صادر شده بیشترین میزان به کشورهای افغانستان و ترکیه و از مجموع کالاهای وارد شده بیشترین میزان از کشورهای ترکیه و آذربایجان بوده است. تعداد 271 هزار نفر توسط 34 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس 41 درصد ، مینی‌بوس 5درصد و سواری 54درصد بوده است.

مداح در خصوص آمار تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: در مدت مذکور، بیشترین تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با 34 درصد و بیله‌سوار با 16 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران وارد شده به کشور 110 هزار نفر مسافر خارجی و 106 هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج شده از کشور 123 هزار نفر مسافر خارجی و  147 هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده‌ای کشور خارج شدند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا