پالایشگاه های نفتی به سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی متصل می شوند

پالایشگاه های نفتی به سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی متصل می شوند

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی و نظارت بر حمل و نقل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: همه پالایشگاه های نفتی بزودی به سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی(ثامن) متصل می شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، «قاسم خورشیدی» در نشستی با حضور مدیران شرکت های پالایش نفت، از برنامه ریزی و اقدامات ستاد در دو سال گذشته برای توسعه سامانه جامع مشتقات نفتی باهدف رفع معضل استفاده مکرر از اسناد برای قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای خبر داد.
وی افزود: سه سامانه مهم در این رابطه در حال پیاده سازی است که علاوه بر پیشگیری از قاچاق، به تسهیل تجارت فرآورده ها و مشتقات نفتی و بهبود فرآیندهای اقتصادی ذیربط، کمک خواهد کرد.
به گفته خورشیدی، 63 واحد اصلی پالایشگاهی و پتروشیمی حداکثر تا خردادماه 95 به سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی (ثامن) متصل خواهند شد.
مدیر کل دفتر اطلاعات مالیاتی و مبارزه با پولشویی سازمان امور مالیاتی نیز در این نشست از رویکرد جدی این سازمان برای انتقال کسب و کار به سمت سامانه ها، سیستمی کردن فعالیت ها و اجرای قانون جدید مالیاتی کشور از سال 95 خبر داد.
علی رستم پور بر ضرورت شناسایی و احراز هویت مشتری از سوی فروشندگان، از جمله پالایشگاه های نفتی مطابق قانون مبارزه با پولشویی تاکید و اجرای سامانه ثامن برای مودیان مالیاتی با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در همین رابطه ارزیابی کرد.
در این نشست، چگونگی انجام کار سامانه برای شرکت کنندگان توضیح داده شد و به پرسش ها و ابهامات آنها در این زمینه پاسخ داده شد.
مدیران و مسئولان پالایشگاه های نفتی از اجرای سامانه در بخش محصولات و فرآورده های نفتی استقبال و اعلام امیدواری کردند با راه اندازی سامانه و شفاف سازی ناشی از آن، از مشکلات تولیدکنندگان کاسته شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا