رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

فشار بر فراریان مالیاتی در دستور کار قرار گرفت

فشار بر فراریان مالیاتی در دستور کار قرار گرفت

تهران- ایرنا- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشوربا تاکید بر اینکه نباید فشار نظام مالیاتی بر کسانی باشد که حساب و کتاب شفاف دارند، گفت: سیاست جدید نظام مالیاتی، برداشتن فشار از روی این گروه از مودیان مالیاتی و تمرکز بر کسانی است که فرارهای مالیاتی بزرگ دارند و جرم مالیاتی مرتکب می شوند.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سید کامل تقوی نژاد در دیدار با امام جمعه مشهد، با ارائه گزارشی درباره وضعیت کلی نظام مالیاتی و نقش رو به رشد آن در اقتصاد کشور، افزود: نظام مالیاتی امروز بدنبال آن است که صادقانه، شفاف و واقع بینانه با مردم تعامل کند.
تقوی نژاد با بیان اینکه باید با مردم صادقانه تعامل داشته باشیم و مدافع حقوق مردم باشیم، گفت: اگر رعایت حال مردم را کنیم و مردم تعامل مناسبی با نظام مالیاتی داشته باشند، توفیقی در این حوزه کسب خواهیم کرد.
وی در بخشی از سخنان خود به اهمیت سلامت نظام اداری تاکید و خاطر نشان کرد:مردم حق دارند سوال کنند آیا مالیات در جای صحیح خود مصرف می شود؟ لذا سیاست ما آن است که در برنامه تحول فرهنگ مالیاتی، موارد مصرف مالیات را دقیق به مردم اعلام کنیم و مردم را از حقوق و تکالیفشان مطلع کنیم. برای نمونه مردم باید بدانند که بخش قابل توجهی از مالیات بر ارزش افزوده ای که می پردازند صرف توسعه و ارتقای سلامت و بهداشت و درمان در جامعه می شود.
چندی پیش کف فرار مالیاتی در اقتصاد ایران 140 هزار میلیارد ریال اعلام شد؛ در واقع 20 درصد تولید ناخالص داخلی کنونی کشور معادل دو بیلیارد ریال زیر چتر مالیات نیست.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا