به جنوب‌شرق آسیا گیاهان‌دارویی صادر کنید

به جنوب‌شرق آسیا گیاهان‌دارویی صادر کنید

قرارداد همکاری مشترک بین شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده داروهای گیاهی ایران و شرکت های دارویی سنگاپور و مالزی با حضور معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی امضا شد.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی‌ بیرنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک بین شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده داروهای گیاهی ایرانی و شرکت های دارویی سنگاپور و مالزی گفت: معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌های مختلفی دارد که یکی از این برنامه‌ها راه‌اندازی کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان است که از شهریورماه سال گذشته تاکنون خدمات مختلف مشاوره‌ای و راهنمایی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کرده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک، وی افزود: در کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان انواع خدمات و مشاوره‌های مختلف در یک جا تجمیع شده و به شرکت‌های دانش‌بنیانی که به تنهایی توانایی ورود به عرصه‌های بین‌المللی را ندارند ارائه می شود. شرکت‌های دانش‌بنیان از خدمات ارائه شده توسط این کریدور ابراز رضایت کرده‌اند و به دنبال توسعه این کار و تنوع بخشی به خدمات کریدور صادرات هستیم.
به گفته بیرنگ، مدل دیگری که معاونت علمی برای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته است، راه‌اندازی پایگاه‌های صادراتی ایران در دیگر کشورها است تا از این طریق به شرکت‌های دانش‌بنیانی که تجربه زیادی در عرصه‌های بین‌المللی ندارند کمک کرده تا بتوانند بازار محصولات خود را در این کشورها پیدا کنند و تا کنون این پایگاه‌های صادراتی در ۵ کشور راه‌اندازی شده است. قرارداد همکاری مشترک حاضر نیز در راستای فعالیت پایگاه صادراتی چین است که صادرات سالیانه ۲۰میلیون دلار انواع داروهای گیاهی به کشورهای جنوب شرقی آسیا تا پایان سال ۲۰۱۶ را هدفگذاری کرده است.
وی تصریح کرد: مدل دیگر حمایت معاونت علمی، ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات است تا از این طریق به برندسازی محصولات دانش‌بنیان صادراتی کمک شود و این شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را با برند‌سازی در دیگر کشورها به فروش برسانند که تاکنون در چند حوزه تخصصی داروهای گیاهی، الکترونیک، صنایع هوایی و غیره این شرکت‌های مدیریت صادرات شکل گرفته است.
معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی با اشاره به طراحی یک بسته مالی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: در این بسته مالی، انواع نیازمندی‌های مالی شرکت‌ها مثل سرمایه‌گذاری‌های ثابت در گردش، نمونه سازی و اخذ تضامین مدنظر قرار گرفته است و ۸ مدل مالی طراحی شده از این طریق نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت توسعه صادرات کمک می کند.
در قرارداد همکاری مشترک بین شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده داروهای گیاهی ایران و شرکت های دارویی سنگاپور و مالزی قرار بر این شده است که محصولات دارویی ایران شامل ۱۵ محصول از ۵ شرکت دانش بنیان از طریق اختصاص خط اعتباری بخش خصوصی تا مبلغ ۲۰ میلیون دلار تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به کشورهای جنوب شرقی آسیا صادر شود و این حجم صادرات در آینده تا ۵۰ میلیون دلار افزایش یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا