معاون اتکایی و امور بین‌الملل بیمه ایران اعلام کرد

افزایش ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی

افزایش ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی

معاون اتکایی و امور بین‌الملل بیمه ایران گفت:ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی این مجموعه برای دومین بار در سال جاری افزایش یافت و این شرکت باز هم به عنوان برترین شرکت بیمه‌ای داخلی باقی ماند.

به گزارش ایسنا، بهمن لامعی گفت: ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبول اتکایی بیمه ایران از 13 میلیون و 828 هزار و 216 میلیون ریال به 14 میلیون و 590 هزار و 741 میلیون ریال افزایش یافته است.

به گفته وی طبق اعلام بیمه مرکزی ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی دومین شرکت بیمه‌ای که در رتبه دوم قراردارد تنها 2 میلیون و 80 هزار و 31 ریال است و این یعنی بیمه ایران هفت برابر نزدیک‌ترین رقیب خود مجاز به نگهداری ریسک و قبولی اتکایی است.

معاون اتکایی و امور بین‌الملل بیمه ایران درپاسخ به این سوال که اعلام ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبول اتکایی شرکت‌های بیمه چه مزیتی برای این شرکت‌ها ایجاد می‌کند،گفت:اعلام این ظرفیت از سوی بیمه مرکزی بیانگر ساختار مطلوب عملیات مالی و بیمه‌گری و مدیریت ریسک شرکت‌های بیمه ای است و نشان دهنده موفقیت آن شرکت درصدور بیمه‌نامه و پرداخت مطلوب خسارت به بیمه گذاران و زیان دیدگان دارد.

لامعی درباره تازه ترین ظرفیت مجاز ریسک و قبولی اتکایی اضافه کرد: این بالاترین ظرفیت قبولی اتکایی و مجازنگهداری ریسک بیمه ایران در طی سال های اخیر است و به دلیل افزایش سرمایه و سایر پارامتر های بیمه گری موفق به دریافت این مهم شده ایم.

معاون اتکایی وامور بین الملل بیمه ایران با اشاره به حضور بیمه ایران دربازارهای منطقه ای و جهانی ادامه داد: البته این موضوع دربازار منطقه ای نیز بسیار تاثیر گذار است و می تواند برای بیمه ایران که درمنطقه غرب آسیا و جهان فعالیت‌های بیمه ای دارد مزیت های رقابتی جدیدی ایجاد کند.

وی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه این ظرفیت ها چه مزیت هایی برای بیمه گذاران این شرکت بیمه‌ای ایجاد خواهد کرد نیز گفت: به طور حتم بیمه گذاران با دانستن این اطلاعات برای عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری بیشتری دارند تمایل بیشتری از خود نشان داده و به شرکت هایی که دارای ظرفیت مجاز نگهداری ریسک هستند برای صدور بیمه نامه مراجعه می کنند.

به گفته وی از سوی دیگر بیمه گذاران با این اطلاعات اعتمادشان نسبت به شرکت های بیمه ای درهنگام بروز خسارت و ایفای تعهدات بیشتر خواهد شد و درهمین رابطه ترجیح می دهند موارد بیمه ای خود را نزد این شرکت های بیمه ای که معتبرتر هستند بیمه کنند.

معاون اتکایی و اموربین الملل بیمه ایران اضافه کرد: بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه ای داخلی و منطقه‌ای می تواند ریسک‌های بزرگ بیمه ای ازقبیل پالایشگاه ها،پتروشیمی،صنعت برق،کشتی و هواپیما،صنایع بزرگ و غیره را پذیرش کند همچنین سایر شرکت های بیمه ای نیز می‌توانند از ظرفیت برتر بیمه ایران در مواردی که خود به تنهایی قادر به انجام پوشش آن ریسک نیستند استفاده کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی بیمه ایران، لامعی در پاسخ دیگری مبنی بر اینکه عقد قرارداد همکاری بین بیمه ایران با بیمه کشور عراق به کجا انجامید نیز گفت: این موضوع در دست بررسی و طی مراحل کارشناسی است و به زودی نهایی خواهد شد.

مسوولان بیمه ایران چندی پیش با مسوولان شرکت های بیمه‌ای عراق درخصوص تعاملات بیمه ای بین دو کشور دیدار و گفت‌وگو داشتند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا