ترمز رشد بورس کشیده شد

ترمز رشد بورس کشیده شد

در اولین روز معاملاتی هفته ترمز بورس تهران بعد از چند روز روند صعودی و ثبت رکوردهای جدید کشیده شد و بورس تهران علی رغم عبور از کانال 63 هزار واحدی، به افزایش 22 واحدی رضایت داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران که در هفته معاملاتی گذشته بهترین عملکرد خود را در ماه‌های اخیر ثبت کرد و با افزایش نزدیک به هزار واحدی شاخص در روزهای پایان هفته موفق به مثبت شدن میانگین بازدهی بورس و همچنین افزایش چشمگیر ارزش و حجم معاملات شد، در ابتدای هفته روند متفاوتی در پیش گرفت و ترجیح داد تا بعد از رشدهای چند روز اخیر، اندکی استراحت کند.

به این ترتیب بورس تهران در معاملات امروز ابتدا به همان مسیر رو به رشد خود در روزهای قبل ادامه داد و با افزایش تقاضا و رشد 300 واحدی شاخص مواجه شد و برای دقایقی کانال 63 هزار واحدی را تجربه کرد، اما بعد از گذشت نیم ساعت از آغاز معاملات، روند دیگری در پیش گرفت و مسیر رفته را برگشت به طوری که به رشد 22 واحدی شاخص و ماندگاری در کانال 62 هزار و 655 واحد رضایت داد.

اگرچه نزدیک شدن به زمان اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم ها موجب خوش بینی اهالی تالار شیشه‌ای و افزایش قیمت و تقاضا شده است که در روز گذشته لایحه جدیدی برای سخت شدن لغو تحریم‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در زمان نزدیک شدن به اجرای برجام به تصویب رسید و همین موضوع مانع از ادامه روند صعودی بورس تهران و کشیده شدن ترمز بورس شد؛ البته حجم معاملات و روند مثبت قیمت‌ها در بورس تهران با وجود ناامیدی‌ها از گزارش‌های 9 ماهه نشان از ورود نقدینگی و خوش بینی به اجرای برجام دارد با این حال سهامداران تالار حافظ همچنان با احتیاط معاملات خود را پیگیری می کند.

در معاملات امروز شرکتهای نفت و گاز پارسیان، مپنا، پتروشیمی مبین، غدیر، سایپا و تاپیکو شاخص بورس را مثبت نگه داشتند، اما در مقابل شرکتهایی مانند هلدینگ خلیج فارس، سرمایه گذاری امید، مخابرات، پالایشگاه اصفهان، کشتیرانی، فولاد مبارکه و ایران ترانسفو باعث روند ریزشی شاخص بورس شدند.

در معاملات اولین روز هفته و با کشیده شدن ترمز بورس، حقیقی‌های بازار که در روزهای گذشته بیشتر خریدار بودند، امروز در نقش فروشنده ظاهر شدند و به سودهای اندک رضایت دادند، بر این اساس در بازار روز شنبه کارخانجات شیشه رازی، سایپا و ایران ارقام از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و در مقابل تهران شیمی، پلی اکریل و سیمان اصفهان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند.

امروز همچنین با وجود کاهش شدت روند نزولی بورس، ارزش و حجم معاملات به روند صعودی خود ادامه داد به طوری که در مجموع 883 میلیون سهم به ارزش 197 میلیارد تومان داد و ستد و ارزش بازار سرمایه به 271 هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا