رالی سنگ آهن به پایان رسید

رالی سنگ آهن به پایان رسید

سنگ آهن از کف ده ساله خود در 11 دسامبر یک رالی صعودی را آغاز کرد که در نتیجه آن بدون حتی یک روز نزولی توانست 16 درصد رشد کند و به 43.10 دلار در تن برسد.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از ماینینگ، روز سه شنبه رالی سنگ آهن متوقف شد و محصول 62 درصد وارداتی در شمال چین شامل هزینه بار و بیمه 2.3 درصد افت کرد.
اخبار بد چین که بازار سهام و فلزات را چند روزی گرفتار کرده بود بالاخره به این ماده اولیه تولید فولاد هم رسید. اگر شرایط بنیادی تغییر معناداری نداشته باشد، با وضعیت فعلی بعید است که سنگ آهن بتواند بیش از این صعود کند.
موجودی بنادر چین که 70 درصد از کل معاملات سنگ آهن صادراتی را به خود اختصاص می دهد، بار دیگر رو به افزایش است. پیش بینی می شود تقاضای سنگ آهن چین در سال 2016 معادل 4.2 درصد کاهش داشته باشد. موسسه تحقیقات و برنامه ریزی صنایع فلزی پیش بینی کرده که تقاضای سنگ آهن چین امسال به کمی بیش از 1 میلیارد تن کاهش یابد در حالی که طبق برآورد این موسسه تولید فولاد چین 3.1 درصد افت خواهد کرد.
به طور قطع تصویر سمت تقاضا چندان جالب نیست، اما فاکتوری که بحران بازار سنگ آهن را تشدید می کند، افزایش بی رویه عرضه می باشد. در ماه دسامبر معدن روی هیل استرالیا با ظرفیت 55 میلیون تن در سال، صادرات خود را آغاز کرد. معدن 20 میلیون تن در سال سیلورگلس متعلق به شرکت ریوتینتو ظرف یک سال آینده افتتاح خواهد شد. شرکت ویل برزیل یک طرح بزرگ با ظرفیت 95 میلیون تن در سال دارد که با فاصله کمی از سیلورگلس وارد فاز بهره برداری خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا