در دیدار با سرکنسول ایران در کربلای معلی مطرح شد:

آمادگی اعزام هیئت تجاری اتاق بازرگانی سمنان به کربلای معلی

آمادگی اعزام هیئت تجاری اتاق بازرگانی سمنان به کربلای معلی

سمنان - رئیس اتاق بازرگانی سمنان ضمن اشاره به توانمندی های واحدهای صنعتی استان در تولید کالاهایی که مزیت صادرات به عراق را داشته باشد، گفت: آمادگی اعزام هیئت تجاری به کربلای معلی را داریم.

علی اصغر جمعه ای بعدازظهر شنبه در نشستی مشترک با سرکنسول  ایران در کربلا با محوریت توسعه و مبادلات تجاری، در محل اتاق بازرگانی سمنان، توانمندیهای واحدهای صنعتی استان در تولید کالاهایی که مزیت صادرات به عراق را داشته باشد را مثبت ارزیابی مرد و افزود: صادرات کالا از استان به کشور عراق نهادینه شده و صادرکنندگان این کشور را به عنوان بازار هدف خود انتخاب کرده اند.

وی عمده  مشکلات صادرکنندگان استان سمنان را نقل و انتقالات مالی عنوان و اضافه کرد: اتاق بازرگانی سمنان آمادگی اعزام  هیئت تجاری متشکل از صادرکنندگان استان به شهر مقدس کربلا را دارد تا صادرکنندگان شرایط بازار و میزان بیشتر مشارکت و حضور در بازار کربلا را تجربه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان صنعت گردشگری در کربلا را پویا و پیشرو قلمداد کرد و گفت: با عنایت به  وجود آستان مقدس حضرت یحیی برادر امام  رضا (ع) در سمنان باید شرایطی در کنسولگری کربلا فراهم شود تا زوار عراقی، استان سمنان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا معلی نیز حضور و مشارکت در نمایشگاه های تجاری در کربلا را بسیار اثر گذار ارزیابی کرد و ادامه داد: شرایط سرمایه گذاری ایرانیان در خصوص ثبت شرکت های تولیدی در عراق مهیا است.

میر مسعود حسینیان حضور شرکت ها، کالاها و برنده های ایرانی را در بازار کربلا بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: به غیر از کربلا شرایط سرمایه گذاری در استان حله عراق فراهم شده است.

توسعه مناسبات اقتصادی فی مابین دو کشور ایران و عراق در این نشست مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا