مارانی:برنامه منسجم به اقتصادسامان‌می‌دهد

از اثر ریزش بورس‌های‌ جهانی غافل‌نشوید

از اثر ریزش بورس‌های‌ جهانی غافل‌نشوید

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران معتقد است: ریزش بورس‌های جهانی به ویژه سقوط بازارسرمایه چین بر بازار سرمایه ایران اثر دارد و نمی‌توان گفت در این شرایط بازارما وارد دوران رونق شده است.

 علیرضا عسگری مارانی درباره وضعیت بازارسهام اظهارکرد: به طور طبیعی این انتظار وجود دارد که با اجرای برجام شرایط اقتصادی بهتر شود زمانی‌که شرایط اقتصادی بهتر شود تاثیر آن در بازار سرمایه و شاخص‌های بورس پدیدار می‌شود. براین اساس بازار سرمایه دراین زمینه در روزهای اخیر واکنش مثبت نشان داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران افزود: اما باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم در شرایطی بورس تهران هفته گذشته را مثبت به پایان رساند که بورس جهانی وضعیت مناسبی نداشتند به طوریکه بورس‌های چین یعنی بورس شانگ‌های و هنک کنگ تا هشت درصد منفی شدند و  از طرفی بورس‌های اروپایی و آمریکایی هم با ریزش مواجه شدند.

او افزود: ریزش بورس‌های جهانی به ویژه سقوط بازارسرمایه چین بر بازار سرمایه ایران اثر دارد و نمی‌توان گفت در این شرایط بازارما وارد دوران رونق شده است. قطعا این مساله اثر خود را بر بازار مان نشان خواهد داد.

عسگری مارانی تصریح کرد: معتقدم وضعیت  اقتصاد جهانی بر اقتصاد کشور ما هم تاثیر گذار است و نباید از این امر غافل بود.  اگرچه تاثیر اجرای برجام موجب خواهد شد به مرور زمان وضعیت مناسبی در سیستم بانکی، صنایع بزرگ بازرگانی و کاهش هزینه تمام شده قیمت واحدها داشته‌باشیم و از طرف دیگر فروش خود را منطقی‌تر به بازار جهانی با قیمت‌های جهانی انجام دهیم.

این کارشناس بازارسرمایه معتقد است: مساله مهم این است که همچنان مشکلات اقتصادی  بر سر جای خود باقی هستند و برنامه منسجمی از سوی دولت در آستانه اجرای برجام تاکنون ارائه نشده است که برمبنای بتوانیم  آینده بازار سرمایه مان را پیش بینی کنیم.

مارانی افزود: یقینا؛ اقتصاد تک محصولی که به نفت وابسته است موجب خواهد شد اقتصادمان گرفتار مشکلاتی بیشتری شوند. بنابراین  دولتمردان باید سیاست‌های اقتصادی را انتخاب و اتخاذ کنند تا صنعت و تولید داخلی مان حرکت کند.

او در پاسخ به این سوال که چه عواملی بر رشد بازار سرمایه اثرگذار خواهدبود؟ تاکید کرد: رشد بازار سرمایه در گرو بهبود وضعیت اقتصادی کشور است. در کنار باید  نرخ سود بانکی با توجه به تورم تعدیل شود، قانون مالیاتی به درستی در تمام بخش های اقتصادی به ویژه بخش مسکن و نظام بانکی اجرایی شود. نسبت به صنعت و تولید با محبت بیشتری برخورد شود، قیمت گاز کاهش پیدا کند و دولت بهره مالکانه را در بودجه پایین آورده شود،  یا دولت بدهی‌های خود را به بنگاه‌ها پپردازد و... اگر تمام این موارد محقق قطعا بازارسرمایهوارد دوران رونق خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا