کاهش سرعت رشد متغیرها؛

شاخص کل 22 واحد رشد کرد

شاخص کل 22 واحد رشد کرد

در داد و ستدهای اولین روز کاری هفته اندکی از سرعت رشد شاخص کل بورس کاسته شد.

 

در داد و ستدهای اولین روز کاری هفته اندکی از سرعت رشد شاخص کل بورس کاسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس 22 واحد بالا رفت و در عدد 62 هزار و 655 قرار گرفت.

گفتنی است در این روز سهامداران بیش از 882 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 976 میلیارد ریال در 63 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در این روز نمادهای هلدینگ پارسیان، مپنا، پتروشیمی مبین، سرمایه گذاری غدیر و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری امید با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در این روز شاخص بازار اول 117 واحد بالا رفت و این در حالی بود که شاخص بازار دوم 547 واحد نزولی شد.

همچنین گروه های خودرو، بانک ها و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز نمادهای سامان گستر اصفهان، فولاد صبانور،پارس سوییچ، ایران ارقام، سایپا، شیشه رازی و کاشی و سرامیک سینا با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

در مقابل پگاه آذربایجان غربی، آبادگران، صنعتی بهشهر، پارس الکتریک،کیمیدارو، سرمایه گذاری صنعت نفت و آهنگری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز اوراق مشارکت شهرداری شیراز، شیشه رازی، سایپا، ایران ارقامریال قند قزوینریال قند ثابت خراسان و اوراق استصناع توسعه ملی با بیشترین تقاضای خرید و صف های سنگین مواجه شدند.

این در حالی بود که حق تقدم سرمایه گذاری آتیه دماوند، تهران شیمی، پلی اکریل، سیمان اصفهان، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، خوراک دام پارس و فولاد امیر کبیر کاشان شاهد سنگین ترین عرضه ها بودند.

در پایان روز جاری ، حفاری شمال در نماد معامله بلوکی 130میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش 449 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا