واکنش نماینده مجلس به مافیای واردات برنج

واکنش نماینده مجلس به مافیای واردات برنج

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس در واکنش به تلاش گروهی برای واردات برنج گفت:« می خواهند کشاورز ایرانی را زمین بزنند.»

سوژه واردات برنج به عنوان یکی از موضوعات اصلی خبر تلویزیون تبدیل شده و در نهایت تعجب رسانه ملی در روزهایی که اجرای «اقتصادمقاومتی» دغدغه بسیاری از مسئولان اقتصادی کشور است به دفاع از واردات برنج پرداخت. بر این اساس نایب رییس انجمن  واردکنندگان برنج در حالی در برنامه خبری تلویزیون به دفاع از واردات برنج پرداخت که در صورت وقوع چنین خواسته ای کشاورزان داخلی زمین گیر خواهند شد و بخش عمده ای از تولیدات آنان به باد خواهد رفت. وارد کنندگان برنج در شرایطی با بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی به تعرفه واردات برنج می تازند که در صورت آزادسازی جریان واردات برنج طبق خواسته آنان دیری نخواهد پایید که کشاورزان داخلی ندای اعتراض به گوش مسئولان برسانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در همین رابطه نادر قاضی پور، نماینده مجلس در اظهاراتی تند به جریان واردات برنج تاخت و گفت:« در شرایط کنونی و با توجه به ظرفیت هایی که کشاورزان داخلی برای برنج دارند هرگونه واردات طبق خواسته انجمن وارد کنندگان برنج اشتباه بزرگی است که اثرات جبران ناپذیری دارد. ما با این اقدام خون کشاورزان عزیز مان را در شیشه می کنیم. » 

این نماینده مجلس ضمن دفاع از عملکرد دولت و به خصوص گمرک در جلوگیری از واردات بی رویه برنج گفت:« ما نباید با واردات برنج خون کشاورزان داخلی ایران عزیزمان را در شیشه کنیم و آنان را زمین بزنیم. مافیای واردات برنج در تکاپو هستند تا جیب خودشان را از این موقعیت پر پول تر کنند و دولت باید با جدیت تمام سد راه سودجویی این افراد باشد. اقدامی که تا کنون موفق بوده است و از این پس نیز نباید تحت جو سازی های صورت گرفته زمینه ساز رانت جویی عده ای واردکننده باشد. »
وی افزود: گمرک نباید تحت تاثیر جوسازی های واردکنندگان برنج قرار بگیرد و به عوان یک مرزبان اقتصادی کشور در کنار تولیدکنندگان داخلی باشد کما اینکه در دوسال گذشته این رویه را داشته است.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا