برداشت ۶۵۰ هزار میلیارد ریالی از صندوق توسعه ملی تکذیب شد

برداشت ۶۵۰ هزار میلیارد ریالی از صندوق توسعه ملی تکذیب شد

قائم مقام صندوق توسعه ملی با تکذیب برداشت ۶۵۰ هزار میلیارد ریالی از این صندوق، گفت: این صندوق خواستار دریافت مدارک و مستندات ادعای مبالغ برداشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قاسم حسینی در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به پرسشی درباره ادعای یک رسانه مبنی بر برداشت 650 هزار میلیارد ریالی از جیب ملت در صندوق توسعه ملی، افزود: برداشت از صندوق توسعه ملی فقط با مجوز مجلس شورای اسلامی و یا سایر مراجع قانونی انجام می شود و تاکنون هیچ برداشت بدون مجوزی از این صندوق انجام نشده است.

وی گفت: صندوق توسعه ملی خواستار ارائه مدارک و مستندات از سوی این رسانه است.

چهارشنبه هفته گذشته یکی از رسانه ها اخباری مبنی بر برداشت 650 هزار میلیارد ریال از جیب ملت در صندوق توسعه ملی را منتشر کرده بود.

در این خبر آمده بود: بررسی سه مورد برداشت غیرقانونی دولت از صندوق توسعه ملی در دو سال گذشته نشان می دهد 650 هزار میلیارد ریال از جیب ملت برداشت شده، درحالی که مشخص نیست این مبلغ قابل توجه در چه جاهایی هزینه شده است. دولت یازدهم در سه مقطع مختلف در مجموع 17.3 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را بدون طی کردن روال قانونی و اخذ مصوبه مجلس، برداشت کرده و تاکنون هیچ توضیحی درباره محل مصرف این مبلغ کلان نداده است.

پیش از این نیز بارها برخی رسانه های منتقد و مخالف دولت بدون ارائه مدارک و مستندات، خبرهای کذبی درباره برداشت از صندوق توسعه ملی یا ... منتشر کردند که بارها تکذیب و ناردست بودن آن مشخص شد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا