مدیرعامل منطقه‌ویژه اقتصادی خراسان جنوبی:

۲۶۰ درخواست سرمایه‌ گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ثبت شد

۲۶۰ درخواست سرمایه‌ گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ثبت شد

یرجند-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از ثبت بیش از ۲۶۰ مورد درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد .

مرتضی صفدری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر  اظهار کرد: تاکنون برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با ۱۸شرکت قرارداد بسته‌شده که پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده شش مورد به این تعداد افزوده شود.

وی بابیان اینکه از این تعداد تاکنون ۹ واحد در حال ساخت‌وساز در منطقه هستند، بیان کرد: این واحدهای تولیدی تاکنون بین پنج تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و حتی یکی از این واحدها تا ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی پیشرفت داشته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، مجتمع تولید هیدروکربن، مجموعه نساجی، کارخانه روغن‌کشی کنجد را از جمله این واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: عمده این شرکت‌ها در زمینه صنایع غذایی، بسته‌بندی، انبار مخازن نفتی و تولید هیدروکربن هستند.

سرمایه‌گذاری دو شرکت خارجی دژ منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

صفدری زاده اضافه کرد: دو مورد از قراردادهای بسته‌شده مربوط به دو شرکت خارجی هستند که دو تاجر افغانی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی از ثبت بیش از ۲۶۰ مورد درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد و  افزود: برخی از این درخواست صرفه طرحی است که از سوی سرمایه‌گذار ارائه شده و  به دلایلی پیگیری نشده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: برخی دیگر نیز  طرح خود را پیگیری کرده‌اند اما به دلیل اینکه برخی شرایط موردنظر را نداشته‌اند، موفق به دریافت مجوز نشده‌اند.

صفدری زاده بابیان اینکه برای صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران سه پارامتر در نظر گرفته‌شده است، عنوان داشت: در مرحله نخست این شخص باید توان مدیریتی کار را داشته و به نسبت طرح توان سرمایه‌گذاری داشته باشد.

 وی اضافه کرد: علاوه بر این، طرح‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانند از مزایای منطقه ویژه اقتصادی استفاده کنند.

۱۸ مزیت سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: مناطق ویژه اقتصادی ۱۸ تفاوت با سرزمین اصلی دارد.

وی بابیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی محدوده‌ای محصور شده خارج از قلمرو گمرکی جمهوری اسلامی ایران است، بیان داشت: این یعنی کسانی که در این مناطق سرمایه‌گذاری می‌کنند هیچ حق ورودی به دولت پرداخت نمی‌کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: این امر شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و سبب شده که ۷۰ درصد واردات و ۶۰ درصد صادرات کشور از مبادی مناطق ویژه و آزاد انجام شود.

صفدری زاده بیان کرد: علاوه بر این بر اساس قانون رفع موانع تولید که از سال ۹۵ عملیاتی می‌شود در مناطق ویژه اقتصادی مالیات با نرخ صفر درصد بوده که این امر در آینده اقتصادی کشور نقش مهمی خواهد داشت.

وی، خارج بودن از قانون کار کشور، تسهیل اشتغال اتباع خارجی و  عدم اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده را از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی برشمرد و افزود: درمجموع این مناطق بهترین مکان برای کسانی است که بخواهند ارتباط تجاری با خارج از کشور داشته باشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا