کاخ سفید مقابل کره شمالی می‌ایستد

کاخ سفید مقابل کره شمالی می‌ایستد

اسپنسر آکرمن/تحلیل‌گر

دولت باراک اوباما با انتقاد و اتهام به استقبال چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در یک دهه اخیر رفته‌است. این واکنشی است که همیشه نسبت به آن نشان می‌دهد.

مقامات دولتی در ایالات متحده امریکا بار دیگر اظهار کرده‌اند که کره شمالی را به عنوان دولتی که به انرژی هسته‌ای دسترسی داشته باشد، نمی‌پذیرند. البته دو دهه دیپلماسی تحریم و تهدید به شکست انجامیده‌است و تغییری در برنامه‌های هسته‌ای این کشور ایجاد نکرده‌است.

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد به احتمال زیاد تحریم‌های اقتصادی بیشتر و شدیدتری را علیه این کشور وضع کند

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد به احتمال زیاد تحریم‌های اقتصادی بیشتر و شدیدتری را علیه این کشور وضع کند. تمام این تحریم‌ها برای تنبیه نقض قوانین هسته‌ای توسط کیم جونگ‌اون است. مقامات امریکایی تأکید کرده‌اند که خواستار وضع تحریم‌های بیشتر علیه رژیم این کشور (کره شمالی) هستند.

به این ترتیب مثل همیشه جمهوری‌خواهان درخواستی برای کاخ سفید می‌فرستند و تصریح می‌کنند که این کشور قصد دستیابی به بمب‌های هیدروژنی را دارد. این بمب یکی از خطرناک‌ترین ابزارها به شمار می‌رود.

کره شمالی چهار ماه پس از آنکه اوباما به ریاست‌جمهوری امریکا دست یافت آزمایش هسته‌ای انجام داد اما دولت اوباما اظهار می‌کند که با این کشور مدارا کرده‌است. به نظر می‌رسد تحریم‌های شدید اقتصادی تا کنون هیچ اثری روی مواضع رهبران این کشور نداشته‌است.

جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا اظهار کرده‌است: «ما هیچ‌گاه کره شمالی را به عنوان دولتی مسلح به نیروی هسته‌ای نمی‌پذیریم.» آن‌ها معقتدند که اقدام اخیر کره شمالی کار را برای مخالفت‌های امریکا آسان‌تر کرده‌است.

جان کربی سخنگوی کاخ سفید نیز اظهار کرده‌است که چنین توانایی برای کره شمالی مثل توهم است. او نیز اظهار کرده‌است که امریکا چنین چیزی را از سوی این کشور به رسمیت نخواهد شناخت. اکنون امریکایی‌ها به دنبال تلافی این اقدام کره شمالی هستند.

منبع: گاردین

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا