استخراج کان سنگ از معدن طلای خمین از سر گرفته شد

استخراج کان سنگ از معدن طلای خمین از سر گرفته شد

دنیای معدن - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: کار استخراج کانسنگ از معدن طلای این شهرستان بعد از توقف بیش از یک ساله از سر گرفته شد.

«محمدرضا سلیمانی » با اعلام این خبر؛ افزود: علت متوقف شدن کار باطله برداری و استخراج کانسنگ کاهش نقدینگی سرمایه گذاران، تکمیل تجهیزات و امکانات و برخی اختلافات داخلی سهامداران بود.
وی ادامه داد: با رفع این موانع و نصب تجهیزات مدرن، استخراج کانسنگ با قوت بیشتری از سر گرفته شده است و پیش بینی می شود سالانه یک میلیون و 650 هزار تن باطله از معدن استخراج شود که از این میزان باطله برداری سالانه 200 هزار تن ماده معدنی استحصال شود.
وی ادامه داد: تاکنون 250 میلیارد ریال در این معدن سرمایه گذاری شده است که برای تکمیل کارخانه در دست احداث این معدن نیاز به 500 میلیارد ریال تسهیلات است .
سلیمانی افزود: کارهای مقدماتی برای اخذ تسهیلات در حال انجام است و با پرداخت تسهیلات ضمن افزایش نقدینگی وسرمایه در گردش کارخانه استحصال طلای این معدن نیز تکمیل می شود .
وی بیان کرد: با بهره برداری از این کارخانه در حال احداث در کنار معدن طلای خمین طلا به روش هیپ لیجینگ (روش استخراج از محلول باردار لیچ شده که حاوی فلزباشد) استحصال می شود.
وی ابراز امیدواری کرد، با از سر گیری استخراج و اکتشاف، ذخایر بیشتری از مواد معدنی و طلا در این شهرستان کشف شود.
سلیمانی ادامه داد: با انجام عمل فرآوری طلا، شهرستان خمین به یکی از قطب های تولید فلزات گرانبها تبدیل می شود و معدن طلای این منطقه یکی از ذخیره های ارزشمند کشور است.
وی اضافه کرد: معدن طلای خمین اولین در سطح استان مرکزی است که از سال 1390 کار اکتشاف آن آغاز شد و بهره برداری رسمی آن با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال از سه سال پیش آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان ظرفیت استخراج ماهانه این معدن در پروانه آن 180 هزار تن ماده معدنی پیش بینی شده است.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین ادامه داد: معدن طلای این شهرستان دارای یک و نیم میلیون تن ظرفیت و با خلوص عیار 36 و سه صدم گرم در تن است که در مقایسه با معادن طلای جهان رقم قابل توجهی است.
وی افزود: هم اینک 85 نفر در معدن طلای خمین به غیر از دفتر مرکزی به کار اشتغال دارند که با از سرگیری کار استخراج و جاده سازی، شاغلان این واحد به 120 نفر افزایش می یابد.
دو معدن طلای اخترچی در خمین و دالی در دلیجان پروانه بهره برداری معدنی در استان مرکزی دارند که از ذخایر غنی بر روی کمربند طلا - مس کشور محسوب می شوند.
وسعت تقریبی محدوده های درحال اکتشاف طلای استان در شهرستان های ساوه ،زرندیه، تفرش، خمین، محلات و دلیجان حدود 80 کیلومتر مربع است.
شهرستان خمین از نوابع استان مرکزی در 60 کیلومتری اراک واقع است .

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا