هیات اقتصادی ایتالیا در راه تهران

هیات اقتصادی ایتالیا در راه تهران

معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا که نوامبر 2015 در صدر یک هیات بزرگ اقتصادی به تهران سفر کرده بود. در آستانه اجرای برجام و برداشته شدن تحریم های ضد ایرانی اظهار داشت: " ایران خبر خوش سال 2016 برای ایتالیاست".

 

در آستانه اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و در چارچوب همکاری های دوجانبه ، یک هیات تحقیقاتی، اقتصادی ایتالیایی شنبه 19 دی عازم تهران می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، خبرگزاری 'اجی' ایتالیا روز جمعه اعلام کرد:  یک هیات علمی اقتصادی ایتالیایی به ریاست خانم 'دبورا سراکیانی' استاندار استان شمالی 'فریولی ونتزیا جولیا'درچارچوب ماموریت های نهادی و اقتصادی در ایران و در زمینه امضای چهار تفاهمنامه دوجانبه در ماه نوامبر گذشته میان دو کشور، جهت افزایش مبادلات تجاری و در آستانه لغو تحریم های اقتصادی ، 19 دی عازم تهران می شود.

اجی افزود: سراکیانی نخستین استاندار ایتالیایی است که رسما به تهران سفر می کند و مورد استقبال مقامات دولتی قرار می گیرد. وی از روز شنبه تا چهارشنبه (19 تا 23 دی ماه) در راس هیاتی متشکل از کارآفرینان و محققان ایتالیایی که قصد پایه ریزی همکاری های جدید با مراکز اقتصادی و مالی ایران را دارند به تهران سفر می کند تا زمینه همکاری های جدید را پس از لغو تحریم ها آماده کند.

سراکیانی اظهار داشت: ما به دنبال یک گفت و گوی اقتصادی با دورنمایی مربوط به مشارکت های جدید درزمینه علمی و فنی جهت انتقال فناوری به سیستم کارآفرینی ایران هستیم.

ایران یک بازار 70 میلیون نفری با موقعیت ژئو-استراتژیکی خاصی است که کارلو کالندا معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در سفر به تهران در ماه های اخیر آن را 'دروازه ای برای بازارهای منطقه' خوانده بود چرا که از نظر ساختارهای صنعتی معرف یک بافت تولیدی متشکل از 90 درصد شرکت های کوچک و متوسط است که علاقه به همکاری با شرکای خارجی دارند.

ماموریت استان 'فریولی ونتزیا جولیا' ایتالیا در تهران نیز با چنین نگاهی انجام می شود جاییکه خانم سراکیانی روز یکشنبه به همراه حسین اسفهبدی معاون وزیر صنایع ایران و 'مائورو کونچاتوری' سفیر ایتالیا در تهران و 'پیئترو پیچینتی' مدیر عامل نمایشگاه 'پوردنونه فیئره' همایش 'Contract Made in Italy' را افتتاح می کند. این همایش برای دومین سال پیاپی و برای ترویج حضور شرکت های ایتالیایی در ایران برگزار می شود.

مبادلات تجاری میان ایران و ایتالیا به بیش از یک میلیارد یورو می رسد در حالیکه بر اساس پیش بینی های بانک جهانی در صورتی که تمام تحریم ها لغو شوند تولیدات ناخالص ملی ایران در سال جاری میلادی 5.8 درصد رشد خواهد کرد و در سال 2017 نیز 7 درصد رشد می کند.

 

** وزیرکشاورزی ایتالیا نیز بهمن ماه به ایران سفر می کند

در ماه فوریه (بهمن - اسفند) آینده نیز هیاتی متشکل از شرکت های صنایع غذایی و کشاورزی ایتالیا به سرپرستی «مائوریتزیو مارتینا» وزیر سیاست های کشاورزی این کشور به ایران سفر خواهد کرد.

«کارلو کالندا» معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در ماه نوامبر 2015 در راس یک هیات بزرگ اقتصادی به تهران سفر کرده بود. وی به تازگی در آستانه اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و برداشته شدن تحریم های ضد ایرانی اظهار داشت:  ایران خبر خوش سال 2016 برای ایتالیاست.

وی افزود: در ماه های آتی دیدارهای دیگری میان مقام های ایتالیایی و ایرانی در تمام سطوح برگزار خواهد شد و می توانیم سطح صادرات به ایران را به سرعت به سه برابر میزان کنونی، یعنی به سه میلیارد دلار افزایش دهیم. می توانیم به فکر هفت میلیارد دلار مبادلات تا پایان سال 2017 نیز باشیم.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا